Gå til innhold

Roe ned aktive krabater om kvelden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei aktiv (og morsom!) lita jente på 1 1/2 år. Hun sover godt om natta. Vil ha en av oss inne hos seg når hun skal sovne (jada, vet at de helst skal sovne selv...). Etter tannpuss osv går vi inn på rommet hennes og leser bok. Hun sitter da fint i fanget og er interessert i boka. Tar selv initiativ til å få komme i senga si etter en stund med lesing, gnir seg i øynene og gjesper. MEN da hun kommer i senga begynner hun å herje rundt i senga og tulle og fjolle. Prøver å si at nå er det natt osv, uten at hun bryr seg. Sier da at nå må du legge deg ned, hvis ikke må mamma gå ut til du skal sove. Så går jeg jo ut da, og da begynner hun å gråte, så jeg spør "skal du sove nå?" "Ja!". Så er det samme runden igjen, hun begynner å tulle i senga osv. Så gjentar vi dette noen ganger, til hun til slutt vil sove.

Dette ble visst lenger enn jeg hadde tenkt...

Er det noen som har tips til hvordan vi kan slippe disse rundene med gråting osv?? Må vi virkelig gjennom en slags gråtekur??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... det er vel kanskje litt dumt at du truer med at du går hvis hun ikke legger seg ned. Jeg tenker da at når dagen kommer som du faktisk vil at hun skal sovne selv blir det fort litt galt...

Hvis du syns det er greit å være hos henne til hun sovner så er det jo bare å gjøre det, men jeg tror nok de fleste barn tuller litt før de sovner;)

Forskjellen er bare at du ser det jo siden du er der;)

Jeg sovner heller ikke med en gang jeg legger meg ned... Hopper og herjer selvf ikke, men leser kanskje en bok. Blir jo litt det samme;)

Så mitt råd er egentlig enten holde ut som det er eller begynne å la henne sovne alene. Kanskje dere kunne funnet en annen løsning(en ny bamse eller noe hun vil ha som hun kan ha med i sengen, eller et nytt nattlys som hun velger...)

Litt gråt kan det jo bli,men hvis dere skal gjøre det er det viktig å være konsekvent og ikke gi seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...