Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått en lang tur i ulent terreng med klassen jeg er lærer for i dag. Vi gikk ned en lang, bratt steinur og da fikk jeg så utrolig vondt i kneet :-(

Det kjennes ut som om noen stikker en kniv inn på utsiden av det venstre kneet.

Nå er det ca 5 timer siden jeg var nede, og det er fremdeles like vondt. Sitter jeg med kneet bøyd så er det så videt jeg klarer å reise meg igjen. Er akkurat som om det stivner.

Bør jeg gå til lege i morgen hvis det ikke er bedre, eller må det bare gå over av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menisk kanskje? Eller du kan jo bare å forstrukket en muskel.

Jeg hadde nok sett det ann litt til før jeg hadde tatt turen til legen. I allefall til over helga.

Skrevet

Er det hovent? Varmt? Rødt?

Jeg fikk brått problemer med mine knær etter en tilsvarende tur. Kneet fikk seg en trøkk og fikk betennelse i det.

Måtte til slutt tappe det for væske, men brusken er skadet og jeg har noen forkalkninger i det. Og det andre kneet er ikke bra lenger, for det måtte ta støyten for det dårlige kneet i flere måneder.

Hvis kneet ikke er bedre til i morgen, så bør du ta deg en tur til legen. Knær er ganske viktige! Ta vare på dem :-)

Skrevet

Nei, det er ikke hovent eller rødt. Bare sinnsykt vondt :-O

Det kom ikke plutselig heller, men gradvis ned den jæ... bratte uren.

Får se dte an noen dager da. Men det er jo håpløst upraktisk, for sånn det er nå klarer jeg jo ikke kjøre bil engang.

Skrevet

Forhåpentligvis har du "bare" forstrukket noe i kneet. Vondt nok!

Ha knærne høyt, gå minst mulig, la mannen få jage rundt litt. Ta det med ro i helgen, oppsøk lege om det ikke blir bedre.

God bedring til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...