Gå til innhold

spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blødningene begynte smått igår kveld, og har i løpet av dagen idag blitt værre.. Har litt mens smerter i ny og ne, pratet med legekontortet isted, men fikk beskjed om å ta ny grav.test på mandag, for de kunne ikke gjør noe siden jeg bare er 4+4..

Har jeg hatt en spontanabort idag??? :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke sikker, men de sier jo at noen blør litt av og til de første mnd. uten at det gjør noe....

ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

En graviditetstest på mandag vil nok slå positivt ut uansett om du har mistet eller ikke. Det er dessverre bare å vente og se. Håper det går bra for deg!

Skrevet

Hei.

Jeg hadde det slik i forrige sv.skap. I uke 6. Begynte med litt menssmerter. Deretter småblødninger. Blødningene gav seg i løpet av en halv dag. Ble redd for at det var en SA på gang. Dro rett på UL (privat), men alt var ok. Så for min del var det ikke noe farlig. Krysser fingre for deg!

Skrevet

nå har jeg hatt de i hele dag, hva bør jeg gjøre dersom de er i morgen å? bør jeg dra på legevakten??

Skrevet

Jeg ville bestilt UL privat. Feks på Volvat el likn sted (hvis du bor i Oslo). Det koster jo en drøy tusenlapp, men for meg var det verdt det. Orket ikke gå rundt i usikkerheten. Jeg vet ikke hva legevakten gjør hvis du drar dit.... Tror de sier det samme som legen, at du må vente og se det an. Men du kan jo forsøke.

Skrevet

på legevakten er di enda kortere med pasienten enn hos fastlege, så annbefaler ikke å reise dit visst du trenger litt støtte.

en privat UL er ikke så dumt, men kanskje vanskelig og få tak i, og ikke alltid man har en tusenlapp til overs...

det er helt grusomt å være så usikker på hva som skjer med sin egen kropp. jeg er selv 5+3 og er ganske så nervøs for hva som kommer... har ordnet meg med blodprøver hos legen for å skjekke stigning i hcg. visst det stiger bra så er det mindre sjangs for spontanabort. og det holder meg rolig.

det er ikke så mye du kan gjøre nå, men det kan være lurt å tenke på alle di som har helt vanlig mens forde om di er gravid, og alt går helt fint. ikke noe bra og bli veldig trist og stresset. det hjelper ikke...

jeg ønsker deg lykke til! håper alt ordner seg for deg, uansett hvordan ståa er på mandag.

Skrevet

Jeg er i uke 4-5 ett sted nå etter egen regning. Er første gang og tenker hele tiden på hvordan dette skal gå, håper jo selvfølgelig på det beste! Fikk ikke mensen når jeg skulle denne mnd, men kan den da evt komme når jeg skal ha den neste mnd uten at det er en SA? Eller kan jeg få den om noen dager bare (skulle hatt den forrige helg).

Lykke til alle sammen, vi får krysse fingre, nyte og slappe av så best som mulig:)

Skrevet

heisann! håååper virkelig det går bra for deg!!! jeg begynte å blø i uke 13 , og ringte dagen etter til legen. de sa de ikke kunne gjøre no, og hvis jeg blødde over helgen skulle jeg få komme inn. det gjorde jeg, og reiste til legen. han fant ingen hjertelyd og jeg ble henvist til UL. der fant hun ut at fosteret ikke hadde vokst siden uke 7 :/ det var da en MA. huff for en trist nyhet.

dette var ikke for å skremme deg, men det var sånn jeg opplevde det. det var ikke friskt blod jeg hadde heller, og hadde ikke hatt noe vondt.

Masse lykke til <3

Skrevet

Hvis du er veldig usikker og ikke orker å vente er nok en privat lege det beste.. Og om man ikke har 1000 lappen til overs der og da er de ofte snille på å gi med en faktura isteden :D Alt for å hjelpe.. Men vet jo ikke om dette er vanlig praksis hos alle da..

Masse lykke til videre :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...