Gå til innhold

Makka Pakka hysteri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et vakkert vakkert barn på 17 mnd som ELSKER drømmehagen. Hun er så opptatt av drømmehagen at vi kan ikke si hverken Hopsideisi, eller MakkaPakka eller noe som har med Drømmehagen å gjøre før hun begynner å skal rigge seg til foran tv. Med engang hun hører et kjent ord derfra , henter hun stolen sin, henter fjernkontrollene , og kommer til meg slik at jeg skal sette på tv. Å hun gir seg slettes ikke...Selv om det er midt på lysedagen, å barnetv er langt unna ........... så skal hun se.. Vanskelig å skulle forklare ; Nei lillevenn kl er ikke 1730 ennå.

Vi nevner aldri noen ord fra Drømmehagen. Å hun får se hverdag kl 1730. Favoritten er MakkaPakka.

Jeg er utrolig imponert over at de virkelig klarer å få små barn til å bli så "hekta" :-)

Ser noen av deres dette programmet? Er de like "hysteriske" ?

Hun elsker forresten Fantorangen også :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes drømmehagen er et het forferdelig program, fint at det fenger ungene.Men hvor sunnt er det ? Jenta mi på 4 år har aldri fulgt med på barne tv, og jeg begynner ikke å mase - nå er klokka snart seks så da er det snart barnetv!! Sånn som mange andre foreldre gjør.

Vi leier oss en bra film som vi ser på sammen når vi skal kose oss.

Hadde det vært noe BRA barnetv så kan det hende hun hadde orket å se litt på det.

Skrevet

dattern min på 20mnd er akkurat slik du beskriver HI. Makkapakka er også favoritten her i huset.

Skrevet

Jeg tror nok du er en av få anonym 17:42 som sitter med den innstillinge, å tror nok datteren din etterhver som hun blir eldre vil kreve å få se barne-tv. Jeg sitter ikke med samme tankegang som deg, jeg mener det er fint for barna å få se litt Barne-Tv, for det første får de roen i kroppen mens de sitter å ser, og så får de utviklet seg litt. For det er jo slik vi får i oss infomasjon, igjennom media.

Jeg mener Barne-tv nå er ganske bra jeg, det er noe annet enn Sesam Stasjon f.eks. Det finns jo "lære-barne-tv" nå, Dora The Explora f,eks.

Drømmehagen handler jo om gjenntakelser. f.eks.

Min sønn er veldig opptatt av Barne-Tv, litt for stor for Drømmehagen, men ser det også. I Barnehagen snakker de endel om Barne-tv faktisk.

Men det er forskjell om 30 minutters Barne-Tv tid, og tegnefilm i timesvis selvsagt :-)

Men vi er alle forskjellige, og takk og pris for det!

Skrevet

Snedig det der, Makka Pakka ser utrolig shabby ut, Underernært , og syk ut rett og slett. Mannen min sa : Han ser ut som han er skikkelig kreft-syk.. Likevell er han favoritt her i heimen å :-)

Skrevet

Jeg er lidd meg gjennom en episode av denne drømmehagen, og det blir den siste. Mitt barn vil ikke få se dette programmet.

Skrevet

er som å lese om guttungen på 2..

Har faktisk gått til innkjøp av drømmehagen dvd i tilfelle vi er noe sted og ikke når fantorangen..

Om han går glipp av det gråter han seg bokstavelig i søvn..

Og til bursdagen ønsker han seg en ting, og ikke noe anet.. OgPog sparkesyklene de har på de engelske nettsidene..

Skrevet

Hihi jeg måtte skikkelig le da jeg leste innlegget ditt, HI. Ungen din "rigger seg til foran tven med fjernkontrollene". Jeg ser det for meg, hihi. Jo, det er sånn her også. Matilde er 15 mnd, og sier "Makka Pakka?" med et spørrende uttrykk i ansiktet hvert femte minutt fra vi henter henne i barnehagen til klokka blir halv seks. Hun har også blitt svært ivrig når det gjelder fjernkontroll-stjeling i det siste.

Merkelig at Makka Pakka er favoritten til så mange, ja. Jeg syns han er tøffest, men han er jo ikke så fargerik som de andre, så skulle tro ungene ville prioritere noen andre.

Skrevet

her i huset og :) Fantorangen og Drømmehagen er het toppers... føkna blir helt borte når det kommer på tv. hun blir så glad at hun egentliig glemmer hele programmet for hun må vise oss at nå er det på tv!! dæ dæ dæ dæ !!

Skrevet

Akkurat samme her i huset. Bare snuppa ser reklame for drømmehagen blir hun helt gal. Pakka pakka, dæjsi dæjsi, pinkel pinkel... Men det er nå fint det fenger henne. Selvom jeg må si meg enig i at det er meningsløs barne-tv. Men det er jo lagd for barn fra 0-3 år, så det er vel ikke meningen at vi skal skjønne at dette er bra saker. :o)

Skrevet

Drømmehagen er jo for små barn, har sterke klare farger og melodier som gjentaes. Jeg synes den er helt ok jeg. De lærer jo litt om å telle steiner og å pusse tennene også :-).

Jenta mi elsket tv fra første stund, og likte Drømmehagen utrolig godt en periode, kanskje fra 12 mnd-16 mnd? Pang så var det over, nå er det enten Peppa Gris eller Pingu som gjelder. Hun er 23 mnd nå. Hun liker fortsatt kosefigurene men nekter å se det på tv :-).

Skrevet

det blir kansje litt feil å si at "barna får utviklet seg litt"... et barn i "drømmehage-alder" har helt andre behov mår det gjelder naturlig utvikling og stimulering! nå er kanske barnet ditt aktivt resten av dagen, så jeg skal ikke "ta deg" for noe, men denne uttalelsen ska en passe seg for å bruke..

motorisk, intelektuell og sosial utvikling er ikke noe en får fra dette programmet! ikke er det "pedagogisk riktig" og ikke lærer barna noe de har nytte av i denne alderen... et barn på 1,5år liker farger og morsomme lyder, ikke lærer de språk, ikke får de noe ut av "handlingen" og ikke lærer de å sosialisere seg..

det blir noe annet med faktiske læreprogram for eldre barn som forstår meningen og handlingen.. dessuten kommet tv tidlig nok inn i hverdagen når barnet blir eldre og har nytte av å se på tv!

Skrevet

HI her.

Men komet kameratene var å en skikkelig inner tier her.. Hvor er det blitt av??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...