Gjest eelis+guttespire Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Jeg var sykemeldt 3. - 22. mai, og var innom hos NAV med sykemelding fra 23. mai - 21. juni først i dag, og nå lurer jeg på hvor lang behandlingstid NAV har på sykemeldinger/sykepenger? Kan jeg regne med å få sykepengene for hele mai nå den 25. juni, eller må jeg vente enda en måned før jeg får pengene for sykemelding nr. 2? Noen som vet? :-)
"nøtteliten" Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Det kommer helt av på hvilket fylke du bor i. Noen fylker er ajour med saksbehandling og vil tar sakene fortløpende. Andre fylker sliter som vi også ser i media for tiden. Ikke godt å vite dersom du hører til her. Saksbehanldingstiden er også avhengig av om arbeidsgiver har sendt inn det de skal av inntekt-og skatteopplysning. Sjekk at din arb.giver har gjort dette for sikkerhetskyld. Mange arb.g er treige her desverre. Men, når din sykemelding for mai er behandlet blir det utbetalt da. De venter ikke til neste "utbetalingsdag" bare for moro skyld.
♥2 små gull♥ Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 For meg tok det 6 uker før jeg fikk noenting, men når jeg først fikk de fikk jeg for hele perioden, fikk utbetalt 21.000 kr. Men jeg har ikke fått noenting etter det (det var i begynnelsen av mai) så jeg begynner å lure på om de har 6 ukers behandlingstid for hver eneste sykemeling man sender inn, selv om man da er inne i systemet. De andre sykemeldingene mine har jo bare vært forlengelser. Litt irriterende, folk har jo regninger og lån som forfaller! Og ikke minst må man jo ha mat til seg selv og familien! De har faste utbetalingsdatoer, 2 datoer i begynnelsen av mnd. og to i slutten, så nå midt i får du ingenting. Pleier å være f.eks. 3. og 5. + 27. og 29. Helt fjernt at de ikke bare kan utbetale så fort saken er behandlet! Folk venter jo på disse pengene!! ÅH! Som du skjønner er dette noe som irriterer meg noe VOLDSOMT!
Gjest eelis+guttespire Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Arbeidsgiver har sendt inn alt av info til inntekt- og skatteopplysning - jeg fikk sjekket det i dag! :-) De har brukt unødvendig lang tid på det, så det var endelig, hehe.. Hun jeg snakket med på NAV påstod at de behandler alt av saker fortløpende, og det skal gå veldig fort, men jeg er ikke sikker på at jeg tror henne. Hun kunne ikke gi meg et cirka-svar på hvor lang tid det tar heller. Jeg bor i Troms, men jeg aner ikke hvordan situasjonen er her... Håper det kommer inn på konto når det skal!
Gjest eelis+guttespire Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Oi, hele SEKS uker?! Hadde jeg måttet vente i seks uker hadde jeg blitt kasta ut av leiligheta, det er jeg sikker på! Hun jeg snakket med på NAV påstod at pengene skulle komme den 25. juni, så jeg håper hun snakket sant nå da. Jeg kan rett og slett ikke vente i seks uker, da har jeg ikke penger til mat!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Nav betale bare ut på utbetalingsdatoene. E vanligvis 25 el 27 når det komme te vanlig sykemelding. Så lenge du har vært å levert alt direkte så tar dei det fortløpende. Eg va så dum å sende inn ein gang, og då va det plutselig 2 ukers behandlingstid selv om eg allerede va "inni systemet". Bomme du litt på levering og utbetalingsdatoer, så må du vente te neste utbetalingsdato. Men når hu har sagt det, så har hu nok sett at alt ligger inne sånn det ska og at det sendes videre te utbetaling. 6 uker e ikkje "normen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå