Gå til innhold

Vet at folk hater dette spm, men kan man spise pizza fra feks peppes? Haster


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker da på at maten skal være veldig varm osv for å drepe bakterier osv. Har så lyst på peppespizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du KAN selvsagt, men du BØR absolutt ikke. Årsaken har du selv påpekt.

 

Så er det opp til deg selv å vise hvilken selvkontroll du har. Og klarer du ikke å stå i mot bør du smelle sammen en pizza på ditt eget kjøkken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill gjerne, men ikke klag når du sitter med magetrøbbel etterpå!

 

Og dette var ikke noe hat-oppgulp mot Peppes, men mot varm ferdigmat levert på døren generelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal du ikke kunne spise en pizza fra peppes. Er du usikker på hva du kan spise under svangerskapet så sjekk ut matportalen.no.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet, 1726, er ikke pizzaen, men bassiluskene som følger med på kjøpet når du bestiller "varm" (altså lunken) ferdigmat.

 

Spiser du derimot pizzaen hos Peppes, rett fra ovnen, kan du være rimelig trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjære vene, pizzaen har da vært i ovnen.. Maten må jo ikke være rykende varm når du spiser?!

 

Har ALDRI hørt om at man ikke kan spise pizza levert på døra, makan til hysteri her inne noen ganger. Jeg har heller aldri fåt magetrøbbel av mat levert på døra, og vi gjorde det ved noen anledninger da jeg var gravid!

 

Kan garantere at matportalen ikke skriver noe om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert sånne "slitere" fra "Bli gravid forumet" som sitter her å kommer med patetisk hysterike svar på hva man kan og ikke kan spise når man er gravid. :S

 

Herregud, makan til hysteri!!

 

Til deg HI: Selvsagt kan du spise pizza fra Peppes, det er da ikke noe mer bakterier i den enn det er i f.eks brødene vil kjøper i butikken.

Kjøttet har jo vært stekt akkurat som i ovnen hjemme.

 

Jeg er nå gravid selv med nummer tre og jeg spiser absolutt ALT jeg spiser til vanlig (når jeg ikke er gravid), foruten sånne upasteuriserte oster (spiser ikke det ellers heller da så det var ikke noe tap for meg)..

 

Kos deg med Peppes pizza!

 

Hilsen en som også har spist det til middag i dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey. Jeg jobber faktisk på peppes. Jeg er rimelig lei av pizzaen der, men jeg kan finne på å spise en pizza bit i ny og ned. Jeg har forstått det som at alt er greit å spise så lenge man ikke spiser blåskimmel ost eller parmaskinke, det er de ingredisensene vi har som er sånn "no-no". Også har jeg hørt noe om sterk mat, kanskje holde deg unna nockout pie og rio grande (må innrømme at jeg tok meg et stykke nockout pie i dag:P) ellers så tror jeg alt er ok. kanskje passe på at pizzaen er gjennomstekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en pizzaovn er det rimelig høy tempreatur, så jeg tror det meste av ulumskheter blir borte i den prosessen.. Sterk mat har ikke noe å si når du er gravid, det er når du ammer at bebisene KAN reagere på det.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til hvis du er veldig nervøs... Det er mulig å bestille halvstekt pizza, da har du tid til å varme opp ovnen på (tror det er) 200 grader og slenge inn pizzaen i 7 min, da er du like sikker som om du lagde maten helt fra scratsj selv. Kan man ikke spise slik mat så vet ikke jeg... Jeg bryr meg egentlig ikke om hva jeg skal spise og ikke spise av alt det tullet som står på nettet. Forholder meg til det enkle: kjøtt skal være gjennomstekt, fisk skal være fersk, grønsaker skal være godt vasket, holde seg unna upasteuriserte melkeprodukter, og de andre tingene-katteavføring(akkurat den synes jeg er vanskelig da) og maling(utenom sens) og alkohol, tobakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Da burde jeg vært dau for lengst! JEg pleier nemlig la de pizzaeskene stå på benken og spise restene kalde dagen etter jeg. LEver i beste velstand jeg. Spis og kos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. jeg bestilte mat fra "ei sjappe" da jeg gikk gravid, biffsnadder med bernais.. Var 8 mnd på vei, ble noe så j sjuk som jeg aldri har vært før. Fysj så pyton.. Peppes er sikkert ok??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Ti år gammal tråd😆 Rekord! 

Hvorfor nevner ingen 'halvstekt'? Problem solved i begge leire. (ler så jeg griner av disse bailuskhysterikerne😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Harabald skrev:

Ti år gammal tråd😆 Rekord! 

Hvorfor nevner ingen 'halvstekt'? Problem solved i begge leire. (ler så jeg griner av disse bailuskhysterikerne😂

Ikke mye fylde i ditt liv, når du søker opp så gamle tråder 

Anonymkode: 1238b...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Harabald skrev:

Ti år gammal tråd😆 Rekord! 

Hvorfor nevner ingen 'halvstekt'? Problem solved i begge leire. (ler så jeg griner av disse bailuskhysterikerne😂

Hva var poenget med å dra den opp?

Anonymkode: c96fc...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...