Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå igang med vårt siste forsøk. Har to egg på frys som skal settes inn i naturlig syklus. Vært på UL i dag og alt ser greit ut. Skal begynne med eggløsningstester fra mandag av. Hadde vært fint og høre om noen med erfaringer fra dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heidu:)

Jeg fikk satt inn fryse egg no den 5/6 i naturlig syklus.

Jeg vet ikke helt hva du spekulere på,,,men det er bare å spørre ivein,,så skal jeg forsøke å svare:)))))))

Skrevet

Jeg lurte vel egentlig på alt og om positive erfaringer:-) Når blir eggene tint opp og når blir de satt inn? Har kun fått egg på frys på siste uttak, selv om det var 6 gang, og har dermed ingen erfaring med fryseegg.

Skrevet

Skal prøve å forklare litt kort jeg:)

Du sei att du skal begynn å test på mandag,,å det fortsetter du med,,helt til den slår ut positivt.

Den dagen dette skjer,,ringer du inn resultatet.

3 dager etterpå,,bli egget/eggene satt inn.

Dagen før innsetting tines dine egg opp. Klinikken ringer deg så om resultatet av dette.

Overlevde de,,,å ser alt bra ut osv.

Kan si det sånn att den dagen er nervepirrende;).

Jeg bruker å være bra nervøs når jeg tar den telefonen jeg ja;)

Skrevet

legger bare til dette jeg, egget vårt så fint ut da dem ringte dagen før innsetting, men så dårlig ut den dagen vi skulle sette inn, slik at dem hadde tint opp ett nytt egg samme dag som vi kom, dette egget ble d full klaff på:) var litt redd for at dem ikke hadde fått observerte d nok jeg da..

Skrevet

Ok. Så man setter ikke inn dagen etter positiv test altså.

Da er jeg mere klok på hvordan dette gjøres, så da er det bare å håpe på at de overlever opptiningen. Takk for svar og masse lykke til:-)

Skrevet

Nei man skal vente 3 dager ja.

Jeg har ikke opplevd det samma som musa 88,,men har hørt att det har skjedd til flere ja.

Egget fortsetter jo å dele seg,,så ting kan skje etter att du får den telefonen å ja.

Til meg sa de att egg nr1 ikke overlevde,,,men att nr2 så bra ut.

Ble jo litt lei meg selvfølgeli. For no har jeg bare ett igjen:/

Men ved forrige innsetting, gikk det greit me første som ble tint opp:)

Så dette varierer,,,men håååååper begge dine overlever.

Du må gi rapport så fort du veit nå:D

Skrevet

Jeg fikk en jente i 2007 etter oppsetting i naturlig syklus. positiv erfaring. denne gangen gikk det ikke så jeg tok ikke sjansen på det mer og tok kort regime og er nå gravid igjen. etter at EL test slo ut kom jeg itl UL dagen etter hvor det ble bekreftet eggløsning så etter to dager ble det satt opp. herlig å slippe alle hormonene, men fikk noe progresteron for at det skulle feste seg bedre som jeg brukte i en uke den gangen. lykke til!!

Skrevet

Det der har da ikke jeg hørt noe om Sailor. Er dette noe man kan velge selv?? Er det bedre sjanse for å lykkes da??

Skrevet

hmm hva sikter du til progresteronet? vel her gir de ofte det iform av utrogest kuler som settes inn i skjæden (dessverre er ikke de på markede i norge) for som de sier det skader ikke og kan heller være med å støtte. så ikke vet jeg. første runde i denne omgang brukte jeg ingenting for jeg husket ikke at jeg hadde fått progresteron sist, vel det gikk ikke og når vi så nærmere i papirene fra forrige gang i 2006 så så de at jeg hadde fått det da. nå bruker jeg det pluss femanest som er østrogen (tror jeg)

Skrevet

Nei,, jeg mente på derre me å sette inn på kort regime.

Har ikke hørt om det før jeg,,å heller aldri fått muligheten til å velge.

(min feil,,jeg som ikke skreiv tydeli nok)

Jeg bruker der kapslene jeg også. Progesteron eller hva de kalles hehe

Skal brukes i 15 dager iallefall

Skrevet

Hei sailor. Flott med noen positive tilbakemeldinger. Jeg skjønte ikke helt hva du mente med kort-regime. Jeg har også hatt det, men kun når jeg har hatt uttak. Jeg startet opp med fryseforsøk i august men avbrøt pga skole. Den gang gikk jeg på noen medisiner i forhold til forsøket men fikk nå beskjed om at mye bedre resultater med naturlig syklus ,så skulle jeg heller ta det.

Skrevet

Hei

Vil bare si at jeg har hatt flere fryseforsøk i nat.syk.

Jeg syns at det har vært greit å slippe alle medisinene da det ikke var noe forskjell på slimhinnen med/ uten medisiner.

Jeg er nå 6 uker + 5 dager på vei.

Dette var våre siste 2 egg på frys etter 3 IVF forsøk.

Jeg brukte progestan kapsler i 15 dager i forbindelse med innsettingen.

Er veldig nervøs nå og redd for at det skal gå galt.

Men vil bare si at det er håp selv etter 3 år med forsøk og i nat.syk :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Progestan va det dæm heita ja,,,,,de jeg også bruker.

Ikke det jeg tulla me istan:),,,,glemsk å da sjø.

Så arti att det endeli klaffet til deg Trondheim 74. Du må kos dæ masse i tia fremmover.

klæm

Skrevet

Hei du!

Frys i naturlig syklus forsøkte jeg en gang, men fant aldri eggløsning. Den slo ikke ut på de fordømte testene.

Så mitt råd er å kjøpe skikkelig pålitelige tester. Ikke sats på billig skvip.

Det var pokker så kjedelig å kjenne eggløsningen, men siden den ikke slo ut på testene måtte jeg vente enda en syklus. Og da tok jeg ikke sjansen på at det samme skulle skje en gang til, så da startet jeg med proggis for sikkerhets skyld.

Lykke til vennen, satser på full klaff nå.

Var det 2 eller 3 du har i frysa?

Klem fra

Skrevet

Hei Ann-ch!

Jeg holder også på med fryseforsøk og var på UL samme dag som deg :-)) men ikke i naturlig syklus. Er nå på 11 dagen med progynova, skal begynne med progestan i morgen og innsett fredag 19. juni. Dette er mitt andre frys, forrige ende i MA i januar dessverre... Jeg har fire egg/blastoer på frys. Progynova er forøvrig noe dritt... de siste dagene er jeg blitt så kvalm, spesielt på ettermiddagen og kvelden :-((

Vil bare ønske deg lykke til, blir spennende å følge deg. Lykke til med testing etter etter EL fra mandag.

klemmer til deg

Skrevet

Hei igjen jenter.

Takk for fine tilbakemeldinger.

Turva, jeg ble jo veldig nyskjerrig på om vi hadde gått om hverandre i gangen så lenge du også var på UL samme dag, men du er vel ikke på Aleris som jeg er:-) Kanskje vi får innsetting samtidig? Jeg gikk på medisiner i forkant på forrige forsøk ( som jeg forøvrig avbrøt) og jeg kan huske det var noe dritt ja. Jeg var fryktelig kvalm og hadde vondt i hodet, så det er absolutt deilig å være helt fri for det denne gangen.

Emma, så kos å høre fra deg igjen. Har savnet deg vet du:-) Hvordan går det med adopsjons-prosessen? Jeg er veldig spent på om jeg klarer å få frem noe på testene. Selv om jeg stort sett kjenner eggløsningen så kan man banne på at tastene ikke slår ut:-) Jeg har iallefall kjøpt clearblue eggløsnings-tester. En pk med 7 stk. Den er vel godkjent regner jeg med. Så får vi se om det går rette veien. jeg har forresten 2 stk 4-delte i fryseren. Dr. Holst sa at det var ca 60% at de overlevde opptiningen, så du får krysse fingrene:-)

Klem.

Skrevet

Jeg fikk 2 egg på frys etter mitt første icsi - forsøk. Et av disse overlevde tining og resulterte i mitt 1 år gamle barn:) Naturlig syklus. Husker ikke helt hvor mange dager det gikk fra opptining til innsett da..

Fikk ihverfall beskjed under innsett at egget var "perfekt", men det fikk jeg også beskjed om ved det ordinære forsøket. De sier det gjerne til alle?

Lykke til!

Skrevet

hihi, nei vi har nok ikke gått om hverandre :-) hører til litt lenger opp i nord jeg :-))))

Skrevet

angående Kort regime (Pia76 og Ann-ch). vel her er det jeg har vært igjennom. naturlig syklus ingen medisiner eller evt. utrogest (progresteron) etter innsett.

vanlig regime, nedregulering mot slutten av syklusen og østrogen to dager etter at mensen kommer, tabelletter og sprøyter.

her kommer rosinen!!.... kort regime. vanlig mens på dag2 begynner med østrogen (i mitt tilfelle femanest som er mest vanlig her) dette for å styrke slimhinnen, en bivirkning av så høyt østrogennivå er at eggproduksjonen blir "lat" så ingen EL, derfor kunne jeg gå på de en uke ekstra uten problem i forhold til insett (for å svare på et annet spr.- jeg var i utlandet når evt EL skulle vært) ved UL blir det konstatert fin slimhinne og ingen evt cyster etc. etter innsett forsetter jeg på femanest (østrogen) og begynner i tillegg med utrogest (progresteron) dette forsetter til uke 14. begge deler er tabelletter og heldigvis ikke for mye bivirkninger.

svarte dette på spr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...