Gjest Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 lillegutt er livredd farmor! Han er bare 9 uker,men reagerer på henne. Og bare henne.. Virker som om hun ikke forstår det. Med en gang hun kommer bort til oss når jeg holder han,begynner han og skrike. Hun ser ikke selv at han er redd henne! Itillegg sier hun sånn som: det værste jeg vet er de mødrene som ikke gir slipp på barna. Og : herregud,noen mødre lar ikke besteforedrer holde barenebarna eller passe de!! HINT,HINT,liksom.. Hva skal jeg gjøre?
Emil & Røra Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Du må signalisere til sønnen din at hun ikke er farlig. Snakk rolig, vær rolig og sitt nær henne med ham på armen. La henne holde ham i korte perioder mens du er nær dem. Pass på at han ikke er for trøtt eller sulten når hun skal holde ham. Veldig viktig at du ikke holder ham unna henne for bekrefter du den eventuelle skrekken. Kanskje farmor er litt for brå for ham. Kanskje du kan si til henne at han er litt skvetten for tiden og at hun skal få holde ham når han er rolig, mett og uthvilt? Det er jo hyggelig hvis både mor og barn har et godt forhold til farmor så pass på å ikke fortolke henen for mye. Hun er sikkert veldig opptatt av å få et godt forhold til sønnen din og kanskje redd for ikke å bli godt kjent med ham og likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå