heleneharefrøken_ Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Lest litt rundt her, blant annet inne på den linni meister tråden om hvorfor hun skulle ta keisersnitt. Også svarte noen at kanskje hun hadde for lite indre bekkenmål. Blir bekkemålet sjekket på kontroller? For vet at legen har målt livmoren osv, men hvordan sjekkes dette? Tror egentlig jeg har "normalt" med plass, for er ganske lik moren min...men er greit å ha konstatert det før man ligger der og skal føde da;)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Jeg er ikke helt sikker, så ta det jeg sier med en klype salt, men tror indre bekkenmål må måles via røntgenbilder. Det har iallfall ingenting og si om man har smale hofter eller ikke. Åpningen i bekkenet kan være stort selv om man har smale hofter og omvendt. Siden røntgen er lite optimalt for fosteret, gjøres ikke dette rutinemessig, kun dersom man har tidligere "trange" fødsler eller veldig opphopning i familien for dette... Men som sagt, ikke helt sikker altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå