Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Sist jeg fødte brakk halebeinet mitt når jeg hadde pressrier. Barnet stod på en måte fast helt til halebeinet brakk men da kom hun på 1.rie. På samtale etter fødselen ble jeg fortalt at dette ikke er uvanlig og at det skjer "ofte" ved fødsel. Det var jo kjempevondt i lang tid etterpå og har gitt en del problemer med rygg etc. Jeg har enda ikke hørt om noen andre som har opplevd dette og lurer nå på hvorfor legen da sier at dette ikke er uvanlig. Noen som vet dette? og er det evt noe som kan gjøres for å forhindre at det skjer igjen nå når jeg skal ha barn nr 2?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Hei. Jeg kjenner ei som brakk halebenet under 1 fødsel. Hun slapp å gå mer enn en uke over termin, i fare for at ungen ble så stor at det var fare for at det kunne skje igjen
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Jag har läst att det inte är helt ovanligt att man kan lyckas bryta svanskotan under födsel! Inte jättevanligt men inte ovanligt heller!
"nøtteliten" Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Takk for svar) Første babyen var knapt 3 kilo. Skal vel ikke håpe på en mindre en nå .. Får ta en prat med legen og høre hva han mener. Har IKKE lyst på keisersnitt. Men de tar vel ikke KS bare for dette regner jeg med. HI
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Hei! Knakk mitt under fødselen for 12 år siden, og har ennå store problemer. Ryggplager og vondt i baken hvis jeg sitter på harde stoler etc.. Og av den grunn har jeg ikke lyst å gjennomgå flere fødsler, så hvis jeg noengang blir gravid igjen skal jeg kreve keisersnitt, det er iallefall helt sikkert!!
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Jeg har! Knakk halebeinet i fødsel nr 1, lå på ryggen og presset. Det var ganske vondt i ca 1 år etterpå. Nå kjenner jeg ikke noe. Da jeg skulle føde igjen, var jeg helt sikker på at det kom til å gå bra, bare jeg ikke lå på rygg. Halebeinet trenger å fjære bakover for at barnet skal ut, og det er faktisk ikke så bra for alle å ligg på ryggg når barnet kommer ut. Fødsel 2 gikk mye bedre! Lå, etter eget ønske på siden og fødte, og det gikk som en drøm. Barnet var ute på 15 minutt, og halebeinet like fint og helt. Dette anbefaler jeg til dere andre !
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 huffameg. Skikkelig varige mèn altså. Har hatt mye trøbbel med ryggen siden forrige fødsel. Er en aktiv person som trener mye, men avstivet heleben fører til låsninger i ryggen( iflg manuell-terapeut) Får vel ta en tur i tenkeboksen og en prat med fødselslegen på sykehuset. Har virkelig ikke lyst å lage problemet større.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #8 Skrevet 12. juni 2009 Takk Knøtt nr 3 da klarer jeg det kanskje jeg og Da blir det å ligge på siden altså HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå