Gjest Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Jeg har tatt to ultralyder til nå. Første gangen var jeg 7+1 og fosteret var 10 mm. Legen mente jeg kunne være 6+4. Andre gangen var jeg 9+1 og fosteret var 18 mm. Legen mente jeg kunne være 8+2. Men vi vet når unnfangelsen skjedde, derfor vet vi hvor langt vi er på vei. Hvordan var det med dere? Stemte lengden men antall uker og dager. Ser rundt på nettet at det er ulike lengder på samme uken. Som f.eks: Babyverden: 23 - 32 mm Barn i magen: 18 mm Kvinneguiden: 17 - 18 mm Mammanett: 23 mm Dette er de lengdene fosteret skulle ha i uke 9.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Hei vennen. Igår var jeg 6+5 og fosreret var ca 5 mm, legen mente jeg var i beg av uke 6,men jeg vet at jeg er i slutten. Sa dette til legen, og han sa at fostrene vokser veldig forskjellig. De går bare ut ifra gjennomsnittet. Ska tilbake 28 juli. Klem
snuffe Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Sniker innom fra 2. trim; vi var på flere tidlige ultralyder, og nei, terminen stemte ikke 100% på noen av dem. Vi lå noe bak skjema helt frem til rundt uke 14, og litt foran skjema på ordinær ul. De vokser ganske rykkvis så tidlig, og det er vanskelig å måle. Hva de ulike nettsidene sier om hvor stort embryo "skal" være hadde jeg tatt med en stor klype salt. De er stort sett på jordet i forhold til det legene regner. Hvordan vet du nøyaktig når befruktning skjedde?
lillegull og jeg *høygravid* Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Jeg har også tatt 2 ul til nå. Første gang var jeg 6+6, men da var fosteret bare 5 mm så fikk beskjed om at jeg var 6+1. Andre gang var jeg 12+0, men da var fosteret 52mm så legen mente jeg var 11+5. Min termindato har med andre ord forandret seg med 1 uke (dvs termin julaften...), og i forhold til unnfangelse kan vel dette stemme sånn ca. Men jeg har også sett det at det er veldig stor forskjell på de forskjellige nettsidene! Er min 3. graviditet, men har gått galt de 2 foregående gangene, så så lenge lillegull kommer denne gangen så kan han/hun komme når hun vil for meg! Lykke til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå