Gå til innhold

bursdagsinvitasjoner i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange fra avdelingen er det ok å be før man må be alle? er 9 eller 12 av 19 barn greit? Og hvis det da feks bare er 1-2 av jentene som ikke blir bedt?

Livredd for å tråkke på noen foreldres tær, eller at noen barn skal bli lei seg... Samtidig er det ikke så lett å få plass til alle 19 barn fra avdelingen + noen fra andre avdelinger, og andre venner utenom barnehagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forslag:

1. Inviter alle. Sjelden alle kan komme, så da har en del eliminert seg selv.

2. Lever ut invitasjonene på mandag/tirsdag før bursdagen. Da har mange allerede lagt planer for helgen. De du absolutt vil skal komme kan du jo gi muntlig beskjed til litt i forveien.

3. Lån barnehagen om det er mulig. Da er de fleste barna kjennt med stedet og det er en ting som er mindre skummelt for mange av dem. Desuten er det ofte mer barnevennlig enn det er i de fleste hjem.

Lykke til!

Skrevet

ta alle fra ditt barns kull eller alle av ditt barns kjønn + de h*n leker mest med er jo en løsning..

Selv har vi lånt barnehagen, skolens gymsal, speiderhuset o.l for å få med alle..

Skrevet

jeg har tatt ut de hun leker mest med. Det er ikke alle fra årskullet, og en del av de andre, både gutter og jenter, og de som er både ett og to år eldre. Da er vi oppe i 9-12 stykker av 19. Mannen mener da at vi må be alle om det er snakk om 12. Da er det bare 2 jenter som ikke er bedt,og en av de er lillesøster til en av de eldre jentene som blir bedt... Uff, dette blir kanskje helt feil... :/

Men er bare at om vi ber alle 19 + alle de andre (ingen av de utenom vi kan luke ut), så er det snakk om 32 inviterte barn, og våre 2 egne!

Jeg tenkte leie bhg, men synes likevel det er ekstremt mange! Jeg må jo klare å passe på alle sammen og... Skal jeg følge samme bemanning som bhg så trenger jeg jo da 6-7 voksne! Og det er utenom alt som skal styres og stelles med, servering osv.,,

Skrevet

Hos oss er det helt uaktuelt å be enten hele avdelingen eller hele årskullet, for de er utrolig mange på avdelingen, og min eldste leker med bare halvparten av de på sitt årskull og har flere venner på andre årskull. Så vi har invitert de han leker mest med, og kommer til å fortsette med det for begge barna.

Skrevet

Oi - det var mange barn. Men hvis dere forst ber så mange barn ser jeg ikke hvorfor dere velger og utelate kun 2 jenter i bhg. ? Spes. en av 2 sostre...har 2 jenter selv som er jevngamle. Hvis en av to hadde blitt invitert her hadde det blitt skikkelig tragedie.

Hvor gamle er barna? Det har jo også noe og si.

Skrevet

Vi holder på med akkurat det samme selv. Jenta vår blir 5 år neste uke, og vi inviterer dermed 03 og 04 kullene. Det blir 2 gutter og 7 jenter. Det er ikke alle der hun leker med, men vi fant ut at det var best å gjøre det sånn.

Det er noen 05 jenter som ikke blir invitert, men vi satte grensen her. Det føler jeg er greit siden hun ikke leker med 05 kullet.

Men det er alltid vanskelig å sette regler for hvem som skal få komme.

Lykke til :)

Skrevet

Ja, det er veldig vanskelig. De er som sagt 19 på avdelingen, og hun leker mye med de fleste. Bytter bestevenner veldig. Omgjengelig ihvertfall he,he

Så da satte hun og jeg opp sammen en liste over de det virker som hun leker mest med, og vi står da med 12 barn. De siste leker hun overhodet ikke med som jeg har hørt om. Men blant de hun ikke inviterer er det da altså bare en jente, som i tillegg er lillesøster til en av de jentene vi tenker invitere, så da blir det vel begge. Da står vi igjen med 5-6 gutter som ikke blir invitert. Det går vel ikke? Må vi bare be alle da? "trøsten" er at bursdagen er etter skoleferien er i gang, så en del er nok allerede bortreist.

Men som sagt har vi også ca 10 barn som er gode venner utenom barnehagen. Hadde dere delt det i to barneselskap da eller? En for barnehagebarna og en for de andre?

Jeg kan da ikke risikere å stå der med over 30 barn? De er jo 2-6 år... Flesteparten ca 4. Hjelpe meg...

Skrevet

jeg har ikkel lest innlegget så nøye, men kan du ikke bare be alle jentene? blir feil å utelate 1-2 barn. Hva om det var ditt barn som var den eneste som ikke ble bedt?

Skrevet

Hos oss er det ikke lov å gi ut invitasjoner i bhg hvis man holder noen utenfor. Det betyr at vi mp invitere hele avdelingen, kun ett kjønn eller hele årskull.

Skrevet

Luna og Sjiraff; mitt barn har vært den ene (av jentene) som ikke ble invitert. Gudskjelov klarte jeg å bortforklare det, så hun glemte hele greia. Var nok mer vond for mor den der. Men nettopp derfor er jeg også veldig opptatt av at vi skal gjøre dette "riktig".

Hun har flere venner i kullet over seg enn i sitt eget, hun leker like mye med gutter som jenter. Tror nok bestekompisene hadde reagert på å ikke bli invitert. Så det går heller ikke...

Det er ingen regler for dette i bhg vår. Skulle nesten ønske det var, så vi hadde noe å forholde oss til. Men skal snakke med ped.leder på mandag.

Men ser jo ut til at vi må invitere alle...

Skrevet

Når det gjelder dette med bursdagsinvitasjoner, så spørs det jo på antall barn i bhg.

Vår bhg er såpass stor at det overhodet ikke funker å invitere enten avdelingen, årskullet eller bare guttene på årskullet.

Men, jeg er ikke noe fan av å levere ut invitasjoner i bhg, så vi sendte på sms. Men, jeg har også sett foreldre legge i hylla i bhg, enda det ble sagt på foreldremøtet at vi ikke skulle gjøre dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...