Blomsterbarn Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Min snart 8 mnd har aldri vært noe spesielt begeistret verken for grøt eller middagsmat, men vi har da fått ned noe. Men på mandag var det slutt. Munnen lukkes demonstrativt for alt unntatt utblandet eplejuice. Jeg er fortvilet og lei og øm i puppene siden hun nå skal ha så mye mat av meg igjen, og nettene er et pes da hun sover så dårlig på grunn av lite matinntak (min teori). Flere som har opplevd dette? Går det over av seg selv eller har dere tips til hva jeg skal gjøre for å få i henne mat igjen? Å sulte henne er ikke noe alternativ. Og jeg har forsøkt det meste innen 6 mnd-glass, noe hjemmelaget og noe brød, men ingenting frister.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Sånn er det hos oss også for tiden, hun er snart 7,5mnd. Har heller aldri vært særlig begeistret for fast føde, men fruktmos og gulrot&pastinakk har hun likt godt, grøt er sånn så som så, men har spist en halv porsjon stort sett. Nå siste uken har hun knapt nok rørt noe mat, vil bare ha melk. Spiser 2-3 ts før hun kniper igjen munnen, fekter og kaver noe voldsomt sånn at det er håpløst å mate henne - alt kommer utenfor munnen. Håper det er noe som går over av seg selv, slitsomt å kjempe sånn med maten syns jeg Nettene har også forverret seg her, og noe kan nok skyldes maten vil jeg tro ettersom hun spiser mye mindre enn tidligere og er ekstremt aktiv på dagtid...
KarinB Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 godt å høre dte ikke bare er min som er sånn! Jeg fant ut at han veldig gjerne ville ha hjemmelaga fruktmos (han er 11 mnd) Raspet eple, knuste vanmelon og banan og blandet det sammen. Du kan sikker outte hva du vil oppi av div frukt også. Gikk ned på høykant!
lillemirakel!! Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Jeg trodde jeg var alene i verden!!!! min lille på 7 mnd vil ikke ha noenting...han må jo sulte!? skjønner ingenting. spiser noe middagsglass,men vil bare ha mme til frokost og lunch, og kvelds er et eget kapittel her-) han nekter å åpne munnen til tross for at siste måltid var ca kl 14( kvelds kl 18 ca) hmmmmm......hvis dere finner ut noe lurt for åpne slusa så let me know:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå