Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Vi har en skriftlig avtale med faste datoer for samvær. Jeg bor i Trondheim og barnefar bor i Bergen. Sønnen vår på 13 må altså reise med fly. Vi skal dele utgiften etter inntekt. Jeg har ikke mulighet til annet siden jeg studerer her. Det betyr at jeg betaler en seksdel, og barnefar skal betale resten. Jeg prøver å få tak i barnefar hver gang, men det kommer aldri noe svar. Vi venter og venter i dagevis og hele fredagen frem til siste sekund når det er for seint til å rekke toget. DA ringer barnefar og spør om jeg har satt ham på toget, så truer han med rettsak pga samværsnekt når jeg ikke har det. Jeg blir helt tullete. Hva gjør man med dette?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Her må du si ifra at dere må kommunisere på forhånd når du skal sende barnet avgårde på fly! Hjelper ikke å ha faste dager, han må jo klare å svare tlf og forsikre om at ingenting er kommet i veien/han husker å stille opp/han står klar for å ta imot han! Jeg hadde ALDRI satt noen av mine barn på fly/tog/buss alene om ikke jeg visste med 100%sikkerhet at vedkommende som skulle møte dem faktisk var der. Synes det er utrolig merkelig om han skal få noe medhold i denne saken. Så lenge du forsøker å oppnå kontakt og han lar være å svare eller ringe tilbake. Ingen forventer da at man skal sende ungene sine avgårde og håpe på det beste. Det er jo også vanlig å ringe når barnet er kommet frem og si ifra at "alt gikk greit, h#n er trygt fremme nå". Patetisk bf du har med å gjøre. Sørg for at du skriver opp alt (tidspunktene du ringer osv og at han ikke svarer og ikke ringer opp og når han eventuelt ringer opp). Det må du gjøre om han tyr til trusler.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Du har jo ikke nektet ham samvær, så det kommer han ikke langt med (men dokumenter at du faktisk har ringt og prøvd å få tak i ham!)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Dette er ikke samværsnekt overhodet, det handler om manglende oppfølging fra fars side. Det er ikke forsvarlig å sende avgårde barn uten å ha gjor avtaler på forhånd om tidspunkter for overlevering. Far vil stå særdeles svakt i en rettssak om han prøvde seg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 få deg spesifiserte regninger på mobilen/telefonen din. da står det svart på hvitt NÅR han har ringt!!)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Ja, jeg antar det ikke holder i en rettsak. Men det er jo likevel utrolig synd for sønnen vår at det skal være sånn. Hva i all verden skal man si? Han lurer jo på hva det er som foregår. Noen sverger til at det i hovedsak er lurt å fortelle barna sannheten, men det kan jo ikke være rett i dette tilfellet. Jeg klarer liksom ikke å finne på noe vettig å si som skal forklare det hele, og så er det jo høyst usikkert hva barnefar kommer til å fortelle ham når han får anledning til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå