Mirakel <3 Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Jeg har vært igjennom 2 ivf forsøk. Et avbrutt og fikk satt inn nå på det siste forsøket et 4 delt egg. Endte negativt. er veldig usikker på om jeg orker et til pga mye bivirkninger og ikke så gode resultater. Derfor så lurer jeg på om noen har blitt gravid med endometriose uten og med ivf? Har hørt at endometriose gjør det vanskelig å bli gravid med endometrose også fordi det er ugunstige vekstvilkår også med ivf behandling:( Tar piffen ut av en.dessuten er jeg 33 år og er redd for å vente for lenge med et forsøk til selv om jeg ikke føler for et til nå Trenger solskinnshistorier nå
snuffe Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Jeg har endometriose og venter barn etter 1. ivf. Men jeg vet ikke så mye om hvor fertil jeg ville vært uten, siden vi uansett må ha assistert befruktning - hadde et par inseminasjonsforsøk uten hell før vi gikk på ivf. Brukte prednisolon etter innsett, men jeg tror ikke det er vitenskapelig bevist at det skal hjelpe i forhold til endometriosen. Håper dere lykkes snart!
Mirakel <3 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2009 Så flott å høre at du blitt gravid? gratulerer så mye da er det jo håp:) Jeg må nok tenke igjennom det,kanskje vi orker å starte på igjen på nyåret.er litt redd for at endometriosen skal utvikle seg mye . Hadde litt hist og pist av endometriose på lap 07. har aldri vært sterkt plaget så jeg håper at det ikke har innvirkning på at det ikke går bra og at jeg ikke må ta en operasjon til.
Alid@ Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Hei sota 76! Jeg har ingen solskinnshistorie enda, men håper at den kommer nå snart;) Jeg har massiv og utbredt endometriose og har til nå vært i gjennom 3 lap.skopi og en åpen operasjon der deler av tynntarmen måtte fjernes:( På min siste lap.operasjon som jeg hadde i januar var det mye endo forandringer å begge eggledere bla måtte fjernes, men vi har ikke gitt opp ivf enda og kommer til å fortsette til evt helsen pga endo sier stopp. Har hatt 2 avbrutte ivf pga fare for overstimulering, 2 avbrutte fryse forsøk pga ingen egg har overlevd og 3 negative fullførte ivf forsøk og nå skal vi på onsdag ha uttak til vårt 4 forsøk så kanskje er det vår tur nå og det kan bli min soskinnshistorie, det er jo det vi håper på Men poenget er at dersom du ikke får for store plager med endoen din ville jeg stått på videre, for mange med endo lykkes også og som Hausken sa til meg så var det vist ikke noe mere vanskelig for meg å bli gravid slik enn for andre. Men at noen bare må bruke lengere tid enn andre;) Håper du får mot til å fortsette, men skjønner at det kan være tungt både fysisk og psykisk, ønsker deg masse lykke til!!!!!
Mirakel <3 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2009 Takk for det:) Jeg har snakket med sykepleier idag da jeg måtte ringe inn ang neg.test og mens etter siste forsøk og da skulle legene visst snakke om min situasjon og sikkert flere og vurdere om det var noen vits i et forsøk til eller evnt. annen medisinering pga veldig dårlig eggkvalitet det kunne ta en stund før jeg fikk brev sa hun men det er kanskje like greit og få vite senere og kose meg nå i sommerferien å ha det litt på avstand en stund.Har tenkt på å skaffe oss en hund til Syntes du er tøff! Håper virkelig du lykkes som har prøvd så iherdig,ønsker deg lykke til videre!!! Klem
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Jeg har ikke endo, men kjenner en som har veldig utbredt men ga ikke opp, da hun til slutt ble gravid hadde hun gått på suprefact- nedregulerings medisin i tre mnd over sommerferien, litt fordi det var ferie og litt for å tørke opp endoen. hovedproblemet er jo at slimhuden som skal bare være på et sted i livmoren er flere steder, men når alt blir tørket ut slik som nok ville være enkelt hos deg siden du ikke er svært plaget. har du ikke noe mindre sjanser enn andre. for å si det sånn for vår del finner de ingen feil heller det motsatte alt ser perfekt ut. likevel blir vi ikke gravid med naturmetoden og jeg måtte gjennom 3 AIH og 3 ivf før det satt. alt for mye bivirkninger, en overstimulering, fryktelig slitsomt men jeg visst at hvis jeg ikke gir opp så får vi det til. nå ved søsken forsøk var det ny runde trodde det vill gå med en gang men nei ble ikke gravid før på tredje fryseforsøk. så det er ikke alltid så greit selv om man ikke engang har en diagnose. vet om en annen med mye endo som ble gravid med 1.ivf så dette gamet er ikke så enkelt dessverre. men lykke til, ta en pause om du trenger og kom sterkere tilbake :-)!!!
Mirakel <3 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2009 Jeg syntes alt dette er så vanskelig men jeg har tenkt å prøve det siste forsøket ihvertfall hvis de mener det er aktuelt men at jeg tar ei pause nå og koser meg i sommer med andre ting og tang Takk for all støtte
Alid@ Skrevet 12. juni 2009 #8 Skrevet 12. juni 2009 Skjønner at dersom legene mener at eggkvaliteten er så dårlig og at det vil bli sånn permanent at du tviler veldig, så da er det vel greit å vente å se hva dem finner ut! Men ta det siste forsøket dersom dem mener det kan gå bra!! Kos deg i sommer uten hormoner og alt det peset!!! Lykke til med hundekjøp og evt videre i ivf!!!
tinna Skrevet 13. juni 2009 #9 Skrevet 13. juni 2009 Vil først si at jeg føler med deg og dere som er her inne. Har selv fulgt mange og vært i samme situasjon i 4-5 år. Leste mange triste historier, men også solskinnshistorier. Denne gangen er det jeg som har en liten solskinnshistorie. Har fått bekreftet endometriose, vært igjennom lapraskopi, 2.ivf (et mislykka og et hvor jeg mistet i 2.trimester), og 1 mislykket fryseforsøk. Holdt på gi opp. Er på samme alder som deg selv. Begynte så hos Frøyaklinikken i Oslo (www.froyaklinikken.no) som jobber med kombinert homeopati, øreakupunktur og fotsone, og som har god kjennskap til endometriose. Etter 2-3mnd med behandling så funket det på "egenhånd"! Helt utrolig, og jeg vet det ikke hadde gått uten hjelp fra den klinikken. Er nå i uke 30 og ALT har gått bra så langt. Så, ikke gi opp, men se om det kanskje er noe alternativ behandling til ivf som du kan begynne på? Det er ihvertfall mitt tips.......
Mirakel <3 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. juni 2009 Hei tinna:) Jeg har tenkt på å prøve alternativt jeg også. det er jo forsøket verdt imens en venter Så koselig å høre at det har lykkes for deg og ønsker deg all lykke til videre! Nå skal jeg undersøke litt rundt omkring etter akupunktører osv....
tinna Skrevet 14. juni 2009 #11 Skrevet 14. juni 2009 en liten kommentar til.... Det var homeopatien (homeopatimedisiner, kosttilskudd og fokus på kosthold) i tillegg til at de kombinerer øreakupunktur og fotsone som fikk det til å virke. 2 år tidligere med vanlig akupunktur og fotsone gikk ikke. Så, vær litt obs på at all alternativ ikke trenger å virke...
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 14. juni 2009 #12 Skrevet 14. juni 2009 Hei sota76:-) Jeg hadde og tenkt og gi opp men ble gravid på mitt tredje forsøk og jeg har også endo.... Ønsker deg lykke til videre, håper spiren sitter med deg og:-)
Mirakel <3 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2009 Takk gizmo 78 det hjelper å høre at andre faktisk har lykkes:)
Sissel L. Skrevet 16. juni 2009 #14 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har endometriose. Vi lyktes på forsøk 6... Er nå 21 uker på vei. Så ikke gi opp Jeg brukte Prednisolon under det siste forsøket fram til test - verdt et forsøk? Det demper immunforsvaret. Selv om det ikke er dokumentert sa Aleris at det var opp til meg å bestemme om jeg ville bruke det... Jeg brukte også Bricanyl for å få livmoren til å slappe før og etter innsetting. Ikke farlig og verdt et forsøk. Ikke gi opp! Det går an å lykkes! Vi tok 6 måneders pause mellom forsøk 5 og6 og det hadde jeg veldig godt av. Lykke til!
Mirakel <3 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #15 Skrevet 16. juni 2009 Så godt å høre ... Jeg er nok mer positiv nå når jeg har fått innfunnet meg med negativt 2 forsøk og bivirkningene er borte etter medisiner. det hjelper veldig å være inne her å høre ifra andre og andres opplevelser med ivf. Har bestemt oss for å prøve et til hvis de mener vi bør gjøre det,men at vi venter til på nyåret. orker ikke nå. Jeg skal prøve akupunktur. Skal til konsultasjon og sjekk på torsdag. Alt er verdt å prøve
Mirakel <3 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #16 Skrevet 16. juni 2009 Ønsker Sissel lykke til i graviditeten og er veldig glad på dine vegne klem
Sissel L. Skrevet 17. juni 2009 #17 Skrevet 17. juni 2009 Håper dere lykkes - og det gjør de fleste til slutt hvis de ikke gir opp! Krysser fingre og tær for alle dere her inne som prøver... Vet litt for godt hva dere gjennomgår, men det er verdt det når man til slutt lykkes. Håper bare at graviditeten videre går bra og at vi får et velskapt barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå