Gå til innhold

Hjelp, blir jeg trekt ned i karakter nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg muntlig eksamen, og presentasjonen skal være på ca 15min. Mens jeg har bare på 4-5minutter.

Så er det 10min med utspørring fra sensoren.

Noen som har peiling på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Det kan godt tenkes du blir ja. Du skal klare å fylle oppgaven og tidsrommet. Du får prøve å prate litt sakte og litt mer utfyllende da. Om du skal prate i 15 min så sier det seg selv at 4-5 min er... lite.

Skrevet

det ideele hadde klart vært om du hadde litt mer. Men er presentasjonen meget godt og du svarer på problemstillingen/spm og at du svarer du meget godt i spmrunden slik sensorene får det de vil på den måten, så er det mulig du ikke blir trukket, eventuelt ikke så mye;)

Skrevet

Ja, det vil du nok bli trekt for. Om ikke annet fordi en presentasjon på 4-5 minutter normalt sett er vesentlig mye mindre innholdsrik enn en på 15 minutter. Prøv om du klarer å få til litt mer! Og masse lykke til :-)

Skrevet

Har du bare 4-8 slides? Hvor mye å si på hver?

Skrevet

Du vil definitivt bli trukket.

Ta med deg et glass vann, snakk sakte, pek på det du snakker om på presentasjonen din, ta med et ekstra eksempel.

Lykke til!

Skrevet

4-8 slides hva mener du?

Skrevet

Har du noe å presentere på powerpoint eller noe? Hvor mange "ark"?

Skrevet

Nei det har jeg ikke, kunn muntlig fremføring. Gir moment og kilde liste til sensoren og læreren min!

Skrevet

Kun 4-5 min muntlig og ikke engang en PowerPoint i tillegg? Meget tvilsomt om du får noen særlig karakter på det altså.

Skrevet

Nest eldstekaren min var forresten oppe til muntlig i norsk i 10. klasse her om dagen og han pratet i 20 min og hadde PowerPoint presentasjon i tillegg. Hadde han ikke hatt grense på 20 min kunne han holdt på mye lenger med det han kunne om emnet.

Vet du virkelig så lite om temaet at du kan prate bare i 4-5 min?

Skrevet

Smell opp noen tekstslides nå da! Kun tekst går kjapt, du har vel skrevet noe ned til presentasjonen din? Hvit bakgrunn og svarte bokstaver går greit, ikke bruk tiden på stæsjing nå!

Det telles 1-2 ark per minutt presentasjon.

Skrevet

Ark en er tittel (evt oppgave) ark to er din disposisjon av hva du vil si. Og en tanke eller deltanke per ark fremover, to til tre setninger.

Skrevet

Hva skal du ha eksamen i?

Kanskje vi kan hjelpe til med å komme med eksempler du kan snakke om?

Men du vil bli trukket ganske mye i karakter, når presentasjonen er så kort.

Skrevet

Jeg vet endel om temaet. Og klarer nok å skåre høyere der sensoren har utspørring i 10min.

Tusen Takk for svar nå må jeg reise.

Skrevet

Det gikk bra ;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...