Gå til innhold

nok og trene 6 dager i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor to av dagene er 50 min per økt og resten er 25min per økt.

så trener jeg kardio 2-3 dager i uka hvor jeg går ca halvtime-time.

er dette nok. jeg vil se trent og stram ut (som alle andre)

så trenger jeg ikke gå noe ned i vekt. kanskje 1 kg. er ikke overvektig. har bare litt å ta i bak.

jeg spiser veldig sunt fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du må nok trene minst 8 ganger i uka! He he.

Jeg lærte i sin tid at trener man 2 ganger i uka holder man det vedlike, trener man 3 ganger får man progresjon. Trener man variert og fokuserer både på styrke og utholdenhet er det altså nok med tre ganger. Man skal feks ikke trene samme muskelgruppe to dager på rad, kroppen skal kunne restituere seg mellom treningsøktene for en best mulig effekt.

Du kan jo høre med en treningsveilder der du trener. Det er viktig å ikke overdrive treningen heller, man blir sliten og få et dårligere immunforsvar. Jeg var syk ganske ofte da jeg trente hyppig. Nå tar jeg livet mer med ro og trener ikke mer enn jeg må, og da er også helsa blitt bedre.

Skrevet

Du vet väl om att din kropp faktiskt också behöver vila mellna träningspassen, dina muskler hinner ju aldrig ta igen sig för du sliter ut dem totalt, varje dag. Det rekommenderas att man vilar och tränar varannan dag.

Skrevet

tusen takk for svar :)

det er ganske moderert trening. går mer på fleksibilitet.

så det er ikke tungt med vekter som jeg står og peser meg ut på. erfart at jeg går fortere lei da.

jeg blir ikke lemster av treningen heller. jeg har hørt at en muskel som er lemster (melkesyre) skal en la få hvile. trente sammen med kroppsbyggere før. så da fikk jeg inn dette med teskje..

men så lenge det ikke er såpass intenst, men med pusteøvelser og sånn.

HI

Skrevet

I og med at vektnedgang ikke er målet, men oppstramming,- så ville jeg gått ned til annenhver dag,- og fokusert på styrkeøvelser.

Kardio er viktig for pulsen og ditto helsegevinst, så ikke kutt det ut..Hva med 5 min oppvarming... Noen intervaller (8-10 drag som det så fint kalles) og 10 min "Nedtrapping)..Da har du hatt ei effektiv kardioøkt på under halvtime..Også er pilates kjempebra for "toning" og oppstramming:o) Og ikke glem "verdens beste" treningsøvelse,-ARMHEVINGER. Avslutt med det:o)

Da har du oppskrift på enkel, effektiv, tidsbesparende og gratis trening..Ok, trenger klær og ei matte til pilatesøvelsene..Evt en videofilm med pilatesinstruksjon/gå et intro.kurs i pilates.... Men da er det gratis ETTER det :o)

Skrevet

kjempeflott svar :D annie 09.06 :)

pilates har jeg hørt om. hadde vært supert om jeg kunne fortsette og trene hjemme.. trener bare sånn ukebladtrim nå :P hihi

hørt at pilates kan være ganske heftig. om en gjør det med vekter og strikk..

hva kan jeg ha som oppvarming hjemme i stua da? steppe på sånn boks?

så armhevninger er så bra altså? hmm.. jeg tror ikke jeg klarer 1 engang :P hehe.. men da må en vel bare øve seg da..

tusen takk :)

HI

Skrevet

Pilates rekommenderas varmt! Man brukar väl börja på matta först och sen använder man sig av maskiner odyl.? Synd att det är så jäkla dyrt med pilates på träningssenter. Här i Oslo i a f!

Jag har en fråga, hur håller ni motivationen uppe, jag blir så fort less på att träna!

Skrevet

tror faktisk det holder med pilates. er mye styrketrening det også :) har folk fortalt.

jeg holder motivasjonen oppe med å ikke være så innmari supermotivert.. tenker at det er en naturlig ting i hverdagen som det er en selvfølge at jeg skal gjøre.

gjerne ha et fast tidspunkt kanskje. slik at en ikke drøyer det så veldig..

jeg tenkte å laste ned pilates fra nettet.. jeg har hverken tid eller råd til noe treningssenter..

HI

Skrevet

jeg har begynt med 30 min aerobic og lett jogging hver dag (så sant jeg ikke er borte på kveldstid..) Blir varm og svett!

Begynner med enkle aerobic øvelser som oppvarmin i ca 5 min.

Øker tempoet i 10 min.

Jobber 15 min.

Strekker så ut!!

Har kjøpt meg wii fit, der kan en gjøre mye forskjellige øvelser, og den følger også progresjon!

Etter dette tar jeg noen min med rockering! Auau..

har holdt på en uke, håper jeg klarer å fortsette med dette!

Føler meg iallefall bedre selv!

Skrevet

Ulempen med å bestemme seg for å trene 6 dager i uken, er at det sjelden er gjennomførbart. Sett deg et mål som er oppnåenlig og som du klarer å gjennomføre, så kan du evt øke etter hvert. Da blir det er lettere å holde motivasjonen oppe...

Ville også fokusert på styrkeøvelser, det er utrlog mye en kan gjøre med bare sin egen kroppsvekt som motstand. Poenget er at det må være ganske tungt for at du skal utvikle styrke...

Skrevet

jeg har da trent før seks dager i uka i 2 år. så det vet jeg at ikke er noe problem.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...