Gå til innhold

hvor mye samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

far mener at i en rettsak får han 40% samvær med sønnen som er 2,5 år. stemmer det?

hvor mye samvær er "vanlig" når barnet er 2,5?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil nok komme an på hvor god kontakt far og barn har hatt. Om far/mor nettopp har flyttet, og kontakt med far er like god som kontakt med mor, så ser jeg ikke hvorfor mor skulle ha hovedomsorgen.

Hos oss var det far som tok all permisjon, da jeg var student, så gikk vi fra hverandre da barnet var 1,5 år. Siden han hadde permisjon og jeg studerte hjemme, så var i begge like mye med barnet og det fikk like god kontakt med begge. Vi hadde et greit brudd, vi var enige om det meste, og gjør det vi mener er best for barnet. Barnet er til far 40%. Når det han blir større, så f¨år han være med på å bestemme. Gikk ikke rett over på 40/60, men tok det gradvis. Og da han var nesten 3 så var innkjøringen gjort.

Skrevet

Han kan mene hva han vil, det er ikke opp til ham hva han får.

Det kan være at han får 40%, men ikke sikkert. Det er nemlig barnets beste som ligger til grunn, ikke kun hva foreldrene ønsker seg.

"Vanlig" samvær for barn under 3 år, er vel annenhver helg og en ettermiddag i uken osv. Men dette er nok ulikt rundt om kring, alt etter hva foreldrene avtaler. Noen få barn under 3 år har nok også 50/50 ordning.

Som du ser, det er ikke helt lett å svare deg på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...