Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Herregud, var hos gyn idag og hun presterte å si: "jeg har ingen problemer med å se at du har født iallefall!" Deilig for selvtilitten!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 hahahaha...... Beste kommentaren jeg har hørt;)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Ja det var jo en høyst nødvendig og oppløftende kommentar å få! Så flink gynekolog da som klarte å se det!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Det er vel kanskje litt mye å forlange at noen som har som jobb å stappe fingrene opp i understellet på folk skal være spesielt oppmerksom eierens følelser.. Jeg granaterer deg at hun ikke mente noe med det i hverken den ene eller andre retningen. Blir litt som å levere en frontkollidert bli på verksted, og forvente at bilmekanikeren ikke skal si: "Ja, her har det vært en smell ja."
Tommage♀♂ Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Hun ville vel bare vise hvor dyktig hun var da, som kunne gjenkjenne en mor. Wow liksom. Og til deg ovenfor her: en bil kan man fikse, eller selge. Underlivet henger på en måte fast, om du ser forskjellen. Helt urimelig at en gyn skal kommentere utseendet på vagina! Hva om du får hemoroider, og legen kommenterer celulittene dine i det han studerer rompa? Eller sjekker et brudd i foten og sier at du har stygge tær?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Nåh, det er vel ikke for mye forlangt at de som jobber med mennesker skal huske at disse menneskene har følelser? Og de er jo ganske oppe i "privaten", for å si det sånn... Jeg nekter forøvrig å sammenligne underlivet mitt med en frontkollidert bil, om det er herpa av fødsel aldri så mye!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Poenget mitt er at en må forvente at fagfolk har et MYE mere hverdagslig forhold til ting som privat person kanskje synes er vanskelig. Hvis legen sjekker etter brudd i foten og kommenterer at du har stygge tær er det fordi hun eller han mener du bør gjøre noe med det.. For eksempel vil en lege omtale en abort som en rutine operasjon, mens det kan være ekstremt dramatisk for den det gjelder. Man kan ikke forvente at medisinsk helsepersonell oppfatter en situasjon på samme måte som seg selv. Det er ikke jobben deres heller.
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Steike, da hadde jeg blitt sur merker jeg. Du skulle ha prompa på henne "alle fødslene vet du, litt vanskelig å holde på gassen"
Tommage♀♂ Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 Men det er å forvente at de evner å vite hva som passer seg å si eller ikke, og hva som bør sies litt mer forsiktig enn annet. Selvsagt er det jobben deres!
Figa Skrevet 11. juni 2009 #11 Skrevet 11. juni 2009 Det er vel ikke jobben deres å kommentere utseende ditt og kroppsfasongen din heller! Om det er ting ved en pasients utseende som er spesielt på noen som helst måte, er det IKKE legen sin oppgave å kommentere på det. Heller det motsatte. En gynekolog har å holde kjeft om hva han eller hun synes om pasientens kjønnsorgan. Og normale mennesker forstår at det ikke er kjekt å høre at man har en vraket tiss! Man KAN forvente at medisinsk helsepersonell oppfører seg på en eller annen profesjonell måte. Og det å uttale seg om utseende til en pasient er IKKE profesjonelt!
Figa Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 Det er vel ikke jobben deres å kommentere utseende ditt og kroppsfasongen din heller! Om det er ting ved en pasients utseende som er spesielt på noen som helst måte, er det IKKE legen sin oppgave å kommentere på det. Heller det motsatte. En gynekolog har å holde kjeft om hva han eller hun synes om pasientens kjønnsorgan. Og normale mennesker forstår at det ikke er kjekt å høre at man har en vraket tiss! Man kan forvente at medisinsk helsepersonell oppfører seg på en eller annen profesjonell måte. Og det å uttale seg om utseende til en pasient er alt annet enn profesjonelt!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #13 Skrevet 11. juni 2009 Hun kommenterte jo tross alt ikke utseendet på musa hennes heller da! sa jo bare at det kunne sees at hun hadde født, hva er nå så gæli med det da? Herregud: Kanskje det bare var et lite arr, eller noe? Er det noe å ta på vei for??
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #14 Skrevet 12. juni 2009 Jo. det er faktisk jobben deres. Legen min synes det er passende å snakke om kroppsformen min ved enhver konsultasjon. Nå var det faktisk en nøytral observasjon rundt pasientens kjønnsorgan og ikke noe gynekologen synes om pasientens kjønnsorgan. Jeg tror heller ikke at pasientene synes det er kjekt. Men min erfaring med helsepersonell at de sier slike ting fordi de ikke ser verden på samme måte som pasienten. Det kan de ikke. Da hadde de nok ikke holdt ut jobben sin. Ta medisinsk helsepersonell for det de er. Folk som kan fikse deg hvis det er noe fysisk feil på deg. Dersom du sliter med selvbilde bør du gå til en psykolog. De er derfor for å hjelpe folk som ikke forstår at de må akseptere seg selv slik de er, og at andres meninger bare er irrelevant synsing.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #15 Skrevet 12. juni 2009 Det er viktigere at helsepersonell sier sannheten rett ut enn at de prøver å pakke den inn for å ikke tråkke på pasientens følelser. Hvordan skal gynekologen vite at pasienten knytter selvtilliten sin opp til tilstanden på vagina? Får du utdelt buttons på venteværelse der det står: "Jeg tåler ikke å høre sannheten om kjønnsorganet mitt" Det kunne jo hende pasienten var en fornuftig kvinne som skjønner at en fødsel vil gi vagina hard medfart og derfor ikke legger noe stort i at den kanskje ikke helt som den var etter fødselen..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #16 Skrevet 12. juni 2009 Sånn blir det når dere går til kvinnelige gynekologer. De mannlige er alltid mer forsiktige både fysisk og "psykisk".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå