Gjest Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Blæh. Ungene begynner så smått å bli friske fra øyekatarrer og ørebetennelser og generell ugg, men nå er det jeg og gubben som sliter. Jeg våkna natt til å går med SKIKKELIG øreverk (type ikke sjans i lopphavet til å legge meg og sove igjen før et par ibux hadde tatt toppen av det hele), og det har siden pågått i større og mindre grad. Er ikke like jævlig vondt lenger, men det suser godt og jeg hører så og si ingenting. Typisk "dott" i øret og sikkert klassiske symptomer på dritt i mellomøret og ørebetennelse. Noe jeg aldri i mitt syndige liv har hatt før, så hurra for flaksen min! Forøvrig rapporteres det om øyekatarr sist helg, og en nese som er så tett at det er et under hvordan snørra egentlig kommer seg noe sted over hode. Men det gjør den altså... Og så knirker det godt i øret ved enhver trykkforandring (når jeg puster dypt, svelger, bøyer meg, raper eller sånne ting). Jeg venter egentlig bare på at faenskapen skal sprekke og gi meg fred, men jeg regner vel egentlig ikke med noen sådan "billig" løsning på problemet. Og nå i kveld begynte øret til gubben å knø. Han er "ørebarn" og har hatt dren og nok ørebetennelser til å befolke et lite land som barn, og sier han kjenner igjen "skrapingen" i øret før skiten sprekker- men jeg tror ikke (uten at man kan måle smerte sånn sett) at han har i nærheten like vondt som jeg hadde første natta. Så til spørsmålet: blir vi turklare til lørdag? (har egentlig planlagt en fjelltur med telt sammen med min far, og jeg gleder meg masse til den turen...) Jeg går til sydpolen for en sjokkis syk eller ikke altså, men det er verre med mister legge-seg-ned-og-dø-for-en-forkjølelse... Dessuten bør jeg vel i all min voksenhet etterhvert ha vett til ikke å dra om det kan bli betraktelig verre -Eller altså; hva er oddsen for at begge to enten sprekker trommehinnene eller blir kvitt betennelsen i løpet av morgendagen? Hvor lang tid tar det, sånn normalt sett? (jeg har INGEN erfaring annet enn med baby, men hun kunne jo i sannhet ikke fortelle hvor mange dager hun hadde vondt i ørene før skiten sprakk...). Mitt øre har jo vært tilstoppa og betydelig smertefullt i snart to døgn, bør det ikke da enten gi seg snart eller ende i sprukket trommehinne? (ja, jeg har hatt feber hele veien, og jeg er som sagt nesten helt døv på det øret. I går morrest var det diskant-ekko der, men det forsvant utover dagen...). Jeg kan forresten høre pulsslagene mine rett i øret, nesten som en egen liten basstrumme. Huhu! Og ikke minst; hva er prosedyren for sprukket trommehinne hos voksne? Jeg hater legekontor og stress om det er for min egen del, og jeg blir dårlig av antibiotika, men jeg bør vel manne meg opp og ta turen om det sprekker? Eller? Bør jeg kanskje egentlig ta turen i morra uansett, og få en vurdering? Hva med mannen? osv... BLÆH. Barnehagestart meg midt oppi rompa. Blir det like ille når knøttet starter i august så amputerer jeg hodet eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå