Gå til innhold

Hadde dere reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne, og hver bidige gang jeg er hos henne, så sitter hun konstant med mobilen å skriver meldinger.

Det er i og for seg fear enough, jeg skriver endel meldinger selv.

Men, det som irriterer meg er at når hun har besøk av sin mor, far, en annen venninne, kompis, et tantebarn, ja you name it,

da kan hun ikke svare, for hun har besøk.

Og er hun hos noen, og jeg sender hun en sms, skriver hun alltid;

"Vi får skrives senere - jeg er opptatt nå, er på besøk"

Kjenner at det irriterer meg så jævlig!

Hun er tilgjengelig for alle om hun er sammen med meg, men tvert om når hun er hos andre eller andre er hos henne. Hva er greia?

Så er det en ting til; Hun kan ALDRI besøke meg. Det passer alltid så forbanna dårlig. Hun har ikke bil, men bor 2,3 min gåtur unna bussholdeplassen. Og jeg har sagt jeg kan hente henne på stasjonen.

Men buss er så dyrt (ca 10 min tar bussturen) Det er alltid jeg som må komme til henne, dersom vi skal være sammen. Jeg må alltid kjøre hit & dit. Kjenner jeg begynner og bli drit lei hele opplegget!

Synd er det jo, for hun er jo på mange måter en god jente! Føler at vennskapet kun går en vei. Jeg har kjørt henne så ufattelig mye. Så man kan vel forvente at hun tar bussen hit EN gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun ikke liker deg så godt og har egentlig ikke lyst til å tilbringe tid sammen med deg????

Skrevet

Hvorfor spør hun i et sett om jeg kan komme da? Så vi kan spise middag sammen, dra på senteret, svømme, gå tur osv?

Men kjenner jeg er lei. Gidder ikke mer.

Skrevet

La mobilen ligge mens du er sammen med andre. Vær sammen med dem du er sammen med!

Skrevet

Ja, men det hadde ikke for mye med dette innlegget å gjøre da. He he

Skrevet

Har du tatt dette opp med henne? Kan jo hende at hun synes det er helt greit siden du har ikke kommentert noe på det. Og kan jo hende hun sitter der og skriver meldinger som "Vi får skrives senere - jeg er opptatt nå, har besøk" til andre når du er på besøk hos henne!:P

Skrevet

Heisann.

Et vennskap fungerer akkurat på samme måte som andre forhold og vil gå i perioder og det vil være saker dere irriterer dere over ved hverandre.

Det du skal ha i bakhodet er hva får du ut av dette forholdet? Vil livet ditt bli fattigere uten henne i livet ditt? Hva vil du savne?

Hvis svarene dine sier deg at du "ikke kan leve" uten henne så må du faktisk på en god måte ta opp disse problem stillingene og fortelle henne at det sårer deg og at du så gjerne ønsker hennens vennskap men at du føler at hun ikke bahandler deg slik du ønsker.

Kanskje har hun en god grunn til at hun gjør som hun gjør, kanskje tenker hun ikke over det nettopp fordi ingen forteller henne det.

PS: Husk å formulere deg med at jeg opplever, jeg føler istedenfor DU gjr/du sier. Ingen liker å bli beskyldt for ting uansett sannhetsgrad i det. Når du sier hva du føler så trenger det ikke å være slik hun oppfatter det og det er likevel greit for hun kan ikke argumentere for dine følelser :)

Når du så har tatt dette opp med henne så vil det jo være opp til henne om hun endrer seg ovenfor deg eller ikke. Gjør hun det ikke må du igjen vurdere om hun er verdt vennskapet ditt eller om tiden og energien din kan brukes bedre på andre mennesker som gir deg mer positiv energi tilbake :)

Lykke til hilsen Coachen

Skrevet

Kanskje hun føler seg mer komfortabel sammen med deg?

Skrevet

Eller så svarar hon på andras sms och skriver: vi hörs senare för jag har besök? Jag tänkte på att du reagerar att hon skriver till dig att hon upptagen med annat men när ni umgås så sitter hon med tfn då kanske hon även skriver till en annan vän att hon är upptagen?

Annars får du nog svar på alla dina funderingar genom att fråga henne! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...