Elin snart mamma til 3 Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Fikk et brev hjem i går ang barneforsikring å jeg skjønner ikke helt hva man skal med det skal jeg være ærlig. Mitt barn går jo under min og min samboer sin forsikring da han er under 18 år .Der er det jo også uføre, død etc. Leste på den som kom at tannlege ble dekket , men det er jo allerede dekket for alle barn. Sto også at tilrettelegging av bolig ville bli dekket , men det dekker jo kommunen/staten hvis et sånt behov skulle komme. Kan noen forklare meg??
Gjest mphs Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Hvilken forsikring har dere siden ungen går under deres? Kommunen dekker bare noe av kostnadene for utbedring av bolig. Tror det er litt over 100 000 kr. Og man kan trenge mye mer enn det. Om ungen blir ufør før fyldte 18 år eller før han/hun har kommet i jobb vil de for alltid få minste utbetalingen. Om ungen blir langvarig syk og blir liggende på sykehus får man dagpenger for å kunne være sammen med ungen ut over det lille man eventuelt kan få av staten. Sikker mer også, husker ikke akkuret nå.
bl0mma Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 hvis barnet blir ufør før det fyller 25 (tror jag det er) får det ung ufør, dvs ikke minste utbetalingen. Hvis man leser det finstilte så må man vare mer eller mindre bunden til sengen for att i det hele tatt få ut forsikringspenger... miste begge armarne va bare 50% uføre mener jag ha lest... synes disse forsikringerne er noen lureri jag, de sier att man er sikred behandling med de osv, barn er alltid sikret behandling uansett...
bl0mma Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Vill helre bruke pengerne på en go livsforsikring til mig sjølv sån att hon har den sikkerheten hvis jag går bort
Elin snart mamma til 3 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2009 akkurat det der med dekningsgrad av utbedring av bolig hørtes rart ut. Da må det i såfall være 100 000 per år. Hadde en far som satt i rullestol etter slag å vi fikk da montert inn heis i både bil og hus uten at det var snakk om noen begrensninger. Hvis man har et alvorlig sykt barn får man støtte av staten (skal ikke være dårlig den heller ) hvis man må gå hjemme. Noen fler som vet??
Elin snart mamma til 3 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2009 mphs: i har tegnet forsikring igjennom DNB samt at begge har livsforsikringer igjennom jobben. Har lest avtalen på alle å det står klart at barn går under foreldrenes forsikring med utbetalingsgrad ved uførhet/død
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå