Gå til innhold

jippi! Jenta er kommet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den 9. juni, 10 dager over termin fikk vi ei lita jente. Har ennå ikke funnet navn, men nurket var 3445 g og 49 cm.

 

Dette er vårt 3 barn, og hun kom som en vind!

Våknet 05.30 av en kraftig ri, out of the blue! Hadde ikke kjent antydning til at fødselen skulle starte tidligere på natta. Jeg tenkte at det sikkert ble å ta litt tid, så jeg sto opp og skulle "går litt" til unga våkna og skulle i barnehagen. Men det kom kjempekraftige rier veldig veldig tett med en gang jeg begynte å røre meg. ca 4-5 min i mellom, og de varte 40-60 sek. Jeg ringte føden, og de sa vi bare skulle komme kjørende selv (reisevei 1 time), men da vi skulle gjøre klar til å dra fant vi ut at dette nok ville gå fort, så vi ringte å fikk ambulanse i stedet. Turen med ambulansen var heftig, en lang time i mitt liv! Slapp å sitte fastspent, men satt på kne i båra og hang over ryggen på senga, mens abulansemannen gnikket meg på ryggen under riene.

Vi ankom fødestua 07.30 og da var åpningen 7 cm. Fikk lystgass, og plutselig bare kom hun! Hun var født kl 09.00 - så fødselen tok 1,5 time fra vi ankom. Heftige greier! Men veldig fint å bli så fort ferdig, selv om det var intenst.

Nå skal vi hjem til de to storebrødrene i morgen, og vi gleder oss! Min nye tilværelse som 3barnsmor er i ferd med å starte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!!! Venter selv nr 3, en gutt med termin om 2 uker....veldig spent på fødselen. Har blitt satt igang med de to første før termin, og har hatt "styrt" fødsel begge gangene. Så håper på en litt mer "normal" fødsel denne gangen, men det kan jo hende at det er normalt at jeg føder raskt...:)

Kos deg så mye med de 3...gleder meg til det jeg også:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...