Gå til innhold

Fly reise med 1 åring. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise med min sønn på 12 mnd fra Alicante i Spania til Ålesund. Det er mange timers reise, bytting av fly og jeg trenger noen råd.

Det er ikke tillat lenger å ha barnevogn på flyet. Så jeg må vel bære min 11 kg sønn hele veien. Vi må vente i Oslo i 6 timer.

Går det an å bestille barnevogn fra utgang av flyet og til flyet? Noen som har reist med ivrige små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruk vogn til koffertene på flyplassen, det gjorde vi. gikk greit det. vi brukte også bæresekk(sånn babybjørn feks) men det kommer jo ann på str på 1 åringen da.

Skrevet

På Gardermoen kan du bruke sånn handlevogn fra taxfreen i hvert fall, men det er jo ikke bra nok hvis barnet trenger å sove for eksempel. Jeg tilgode å se en trille til utlån på Gardermoen, men mange andre flyplasser har jo det. Ellers er det jo noen flyselskap som er greie og gir deg vogna ved ankomst. Det jeg lenge sverget til var mei tai til å bære i, men hvis du ikke er vant til å bære blir det kanskje for tungt.

Skrevet

Ring og hør med flyselskapet. Hver gang vi har vært ute og fløyet har vi fått barnevognen med oss helt inn til flydøren - da har vognen blitt sendt ned i lasterommet - for deretter å bli gitt til oss ved flydøren etter landing, veldig greit:) Tror dette har begynt å bli en ganske standard greie - så ring og forhør deg! Ellers har jeg syntes det har vært veldig ok å bære i formsydd bæresele(manduca) veldig kjapp å få på seg - er bare klipser lignende en ryggsekk og der sitter ungen fint på ryggen:)

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258

Veldig greit å ha barnet på ryggen inn og ut av flyet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...