Gå til innhold

Kan man reise til syden når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er risken? Hva bør man passe seg fort? Best og holde seg hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis du:)

Jeg har vært der begge gangene jeg har vært gravid:)

Listen over ting du skal passe på:

- drikk KUN flaskevann, eller brus

-spis ikke salat generelt(vasket i springvann på restauranter, men det hjelper ikke helt å skylle den i flaskevann heller)

-ha ikke isbiter i drikken ute.

-drikk ikke av åpnet flaske(uten at du har sett forseglingen bli brutt).

- spis ikke frukt du ikke kan skrelle. Kjøp hele vannmeloner, appelsiner, bananer osv.

-spis ikke fløteis.

-spis kun helt gjennomstekt kjøtt.

-klapp ikke dyr, og da katter spesielt.

Ellers skal du kose deg.

Dette var listen jeg forholdt meg til, og det gikk helt bra. Jeg fikk den av legen:) Jeg var på Kykladene og Kypros. Første halvdel av svangerskapene.

Skrevet

Det kan man, men det kommer kanskje an på formen din her hjemme. Jeg reiste til syden i 1. trimester (hadde bestilt tur før jeg visste at jeg var gravid). Hadde liten apetitt her hjemme, og den ble forverret da jeg reiste til syden. Så det var ikke noe særlig.

Drikk og puss tenner i flaskevann, hold deg unna mat som blir solgt på "gata". Spis på restauranter som ser turistvennlige ut. Sørg for at alt kjøtt er ordentlig gjennomstekt.

Jeg ble ikke dårlig av maten i syden, jeg var bare ikke fristet til å spise den. Jeg hadde også lite energi. Den ble ikke bedre av å ligge i sola. Måtte holde meg mye i skyggen, og reagerte annerledes på sola enn jeg vanligvis gjør. Ble fortere brent, og flasset av som en gris da jeg kom hjem. Klarte heller ikke gjøre annet enn å ligge på hotellrommet hele ettermiddagen. Så jeg skal holde meg unna syden når jeg er gravid.

Men det trenger ikke bety at det skjer deg.

Hvis du er obs på hvordan maten er tilberedt og føler deg i god form her hjemme, så skal du bare reise! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...