Gå til innhold

Har dere gode argumenter for ekteskap til meg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de argumentene må du/dere finne ut av selv.

 

Men det er stort å gifte seg, skulle gjerne gjort det hvert år....med samme mann da:-)

 

Hvis man er der hvor man tenker skal/skal ikke, så ville jeg ikke giftet meg. For å gifte seg synes jeg man skal være brennsikker:-))

Skrevet

Enig med mamma søker barn-har fått 2. Det er vanskelig nok å få det til å fungere i dagens samfunn selv når man er brennsikker, så jeg ville ikke gått for noe mindre enn det;)

Skrevet

Vi er sikre på at dette forholdet er det rette begge to. Jeg har veldig lyst til å gifte meg, men sambo ser ikke poenget i det. Han synes vi har det bra slik vi har det... "Det er ikke deg vennen, jeg ville ikke ha giftet meg med noen.." Denne setningen kommer på banen hver gang vi, eller jeg blir det vel, nevner på ekteskap...

 

Derfor jeg hadde lyst på gode argumenter... Ikke for at vi var usikre på forholdet.. C",)

Skrevet

Her snakket vi endel om arv..... og som ektefolk står en sterkere.

 

Er en samboere, og ikke har gyldig testamente kan det komme ille ut.....selv med testamente står du ikke like sterkt som ved ekteskap.

 

Kjenner til ei som gjorde det, de snakket om å gifte seg men forble bare samboere. De var nødt til å ha 2 inntekter, plutselig blir han alvorlig syk og dør. Her er overformynderiet inne i bildet for å forvalte ungenes penger etter faren. Er det noe moren trenger må hun søke om å få det fra de. Ett skrekksinario uten like.

Skrevet

Det er hakket enklere juridisk når man kjøper ting sammen (i hvert fall hvis ingen av partene har noe særlig særeie før ekteskapet inngås).

 

Enklere arveregler.

 

Far står noe sterkere i forhold til samvær med barn.

 

Men egentlig ikke noe som roper at man må gifte seg hvis man trives som samboere :-)

Skrevet

-hvis en av dere dør så arver dere hverandre,ellers vil overformyndreriet komme inn å forvalte halvparten påvegne av barna.

-dere vil få pensjon fra hverandre,når den dag kommer å en er død

-dere deler alt 50/50 med mindre noe annet er avtalt.

 

mye handler om døden,men viktig å tenke på alt.det var noe flere punkter men husker de desverre ikke.men stilte samme spørsmål å fikk ei hel liste med argument.som jeg leste opp for gubben å nå er vi gift:)

han hadde samme mening om at han så ikke noe poeng,vi ville jo være de samme og følelsene de samme.

men vi begge liker dårlig oppmerksomhet så var veldig ening om at det ville pågå i stilhett.så vi giftet oss uten at noen visste det,kommet ut etterpå da.av noen med tilgang til folkeregister og ikke helt lovelig bruk av sine midler..men men.gift er vi no nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...