beggeto Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Ei veninne (ikke veldig nær) skal gifte seg. Var utdrikningslaget og er bedt i bryllupet, men det passer ikke så har takket nei. Fikk en slags gave fra alle i utdrikningslaget, usikker på om jeg bør sende gave i tilleg til bryllupet. Eller evt gi noe når vi møtes igjen seinere.. (kan bli lenge til). Vil ikke være kjip heller, hva er vanlig?
Tommage♀♂ Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Hva ga dere i utdrikkingslaget da? Om det kostet deg mange hundre hadde jeg ikke gitt mer, men en hundrelapp er ikke nok liksom... Du kan jo evt sende blomster om du ikke vil gi enda en gave
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Jeg kan ikke reglene, men vi fikk gave av de som ikke kunne komme i bryllupet:-) Selv om vi ikke forventet det altså.
It's all about me Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Vi fikk iallfall ikke gave av de som ikke kunne komme til oss.....
beggeto Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2009 Det var vel rundt 400kr som gikk til gaven. Og så reiste jeg ganske langt for å være med på utdrikningslaget. Det er egentlig ikke et pengespørsmål, har ikke problemer med å spandere på noen hundrelapper til sånn sett, mest at det er litt styrete å begynne å sende og sånn, aner ikke hva de ønsker seg heller (og er alt for sent ute allerede.. hehe). Så da lurer jeg liksom på hva som blir minst lagt merke til. At de ikke får gave eller at de får en dårlig gave alt for seint...
*Rutletutt* Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Så lenge dere er bedtv, ville jeg gitt gave - det hadde vi gjort i hvertfall.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Send blomster da vel, det er ikke så styretet, bare å finne en blomsterbutikk i nærheten av der de gifter seg. Trenger ikke koste stort heller.... Tanken som teller den dagen:-)
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Når man er bedt i bryllupet gir man selvsagt gave
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #9 Skrevet 11. juni 2009 Reglene er at når du er bedt i bryllup, gir du selvfølgelig brudeparet en gave! Men den trenger ikke være like dyr som om når du deltar.
Alba44 Skrevet 12. juni 2009 #10 Skrevet 12. juni 2009 Jeg er helt klart vant til at så lenge man er bedt, så gir man gave. For meg gjelder dette også dåp og andre store selskaper.
Eva_81 Skrevet 12. juni 2009 #11 Skrevet 12. juni 2009 Klart man gir gave når man er bedt i bryllupet!
*Timulia* Skrevet 12. juni 2009 #12 Skrevet 12. juni 2009 Vi fikk ikke gave fra ei venninne av meg som var bedt og ikke kunne komme, og det må jeg jo si jeg la merke til og syntes var litt rart....
h2lita Skrevet 12. juni 2009 #13 Skrevet 12. juni 2009 Må gi gave, om man er bedt, ja! Burde nok vært fremme på dagen også, hvis ikke kan det se ut som du har funnet ut at du burde ha gitt gave i siste liten...om du skjønner hva jeg mener;) Har du ingen som befinner seg der bryllupet skal være , som kan kjøpe gave for deg da? Hvis ikke ville jeg gitt beskjed til brudeparet om at gaven er på vei i forkant av bryllipet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå