Gå til innhold

Hvordan er "reglene" for bryllupsgave?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei veninne (ikke veldig nær) skal gifte seg. Var utdrikningslaget og er bedt i bryllupet, men det passer ikke så har takket nei.

Fikk en slags gave fra alle i utdrikningslaget, usikker på om jeg bør sende gave i tilleg til bryllupet. Eller evt gi noe når vi møtes igjen seinere.. (kan bli lenge til). Vil ikke være kjip heller, hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ga dere i utdrikkingslaget da? Om det kostet deg mange hundre hadde jeg ikke gitt mer, men en hundrelapp er ikke nok liksom...

Du kan jo evt sende blomster om du ikke vil gi enda en gave

Skrevet

Jeg kan ikke reglene, men vi fikk gave av de som ikke kunne komme i bryllupet:-) Selv om vi ikke forventet det altså.

Skrevet

Vi fikk iallfall ikke gave av de som ikke kunne komme til oss.....

Skrevet

Det var vel rundt 400kr som gikk til gaven. Og så reiste jeg ganske langt for å være med på utdrikningslaget.

Det er egentlig ikke et pengespørsmål, har ikke problemer med å spandere på noen hundrelapper til sånn sett, mest at det er litt styrete å begynne å sende og sånn, aner ikke hva de ønsker seg heller (og er alt for sent ute allerede.. hehe). Så da lurer jeg liksom på hva som blir minst lagt merke til. At de ikke får gave eller at de får en dårlig gave alt for seint... :P

Skrevet

Så lenge dere er bedtv, ville jeg gitt gave - det hadde vi gjort i hvertfall.

Skrevet

Send blomster da vel, det er ikke så styretet, bare å finne en blomsterbutikk i nærheten av der de gifter seg.

Trenger ikke koste stort heller.... Tanken som teller den dagen:-)

Skrevet

Når man er bedt i bryllupet gir man selvsagt gave

Skrevet

Reglene er at når du er bedt i bryllup, gir du selvfølgelig brudeparet en gave! Men den trenger ikke være like dyr som om når du deltar.

Skrevet

Jeg er helt klart vant til at så lenge man er bedt, så gir man gave.

For meg gjelder dette også dåp og andre store selskaper.

Skrevet

Klart man gir gave når man er bedt i bryllupet!

Skrevet

Vi fikk ikke gave fra ei venninne av meg som var bedt og ikke kunne komme, og det må jeg jo si jeg la merke til og syntes var litt rart....

Skrevet

Må gi gave, om man er bedt, ja! Burde nok vært fremme på dagen også, hvis ikke kan det se ut som du har funnet ut at du burde ha gitt gave i siste liten...om du skjønner hva jeg mener;) Har du ingen som befinner seg der bryllupet skal være , som kan kjøpe gave for deg da? Hvis ikke ville jeg gitt beskjed til brudeparet om at gaven er på vei i forkant av bryllipet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...