Gjest lillemamsi Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 I så fall så lurer jeg på noe Kommer med spørsmålene om det dukker opp noen her
harlekinia Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Har ikke ilder nå men har drevet oppdrett i 5år og eid ilder i 8år tidligere.
Gjest lillemamsi Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Har du det ja ! Kanskje jeg vet hvem du er da. Medlem i NIF ? Jeg har hatt ildere siden 2002 Herlige dyr Det som er problemet mitt nå er at jeg holder på å bli gal av min kjære lille ! ! Er helt sikkert hormonene som er i gang. (og nå har jeg faktisk bare 1) Men han oppfører seg som 10 ! ! Jeg vet ikke om det kommer til å skje ( med min dårlige samvittighet) men lurer på om jeg skal se etter et avlastningshjem til han Kan hende jeg ombestemmer meg i morgen for alt jeg vet. Han er jo egentlig verdens snilleste, den mest kosete ildern jeg har hatt. MEN blir så sliten av all stjelinga, pottegravinga, smelling i kjøkkenskap, klatrer i skuffer, bråker når jeg har mine få muligheter til å sove en dupp på dagen, står å maser på meg om å leke når jeg har fått hivd meg ned i godstolen om kvelden, løper mellom beina mine hele tiden, og masse anna... Sånn utålmodig har jeg da aldri vært før Har en datter på snart 4 år, og de er jo bestekompiser... Føler meg så slem.. Var godt å lufte tankene litt i alle fall, hender seg det hjelper å "klage" litt. Så går det over for en stund. Var du gravid med ilder i huset ? Hvordan taklet du det?
harlekinia Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Hehe høres ut som om du har en ilder ja Var ikke medlem av nif. Ilderene fra meg har oppdretternavnet Lauvdal`s Sluttet vel for ca 2-3år siden. av flere grunner men mest pga tid og at jeg ble lei av og prøve å forklare folk at ilder krever en del for så å få beskjed om at joda det var de klar over for så å finne de vidresolgt ikke så lenge etter pga at folk plutselig oppdaget at de ikke hadde kjøpt seg en hamster i bur... Når jeg gikk gravid må jeg nokk innrømme at de ble litt forsømt men hadde heldigvis flere så de aktiviserte seg bra selv (og selvfølgelig meg som måtte ta oppryddingen ) Utrolig hvor mye rampestreker de kan komme unna med, der ei katt eller en hund ville fått kjeft er ilderene for det meste bare sjarmerende Tror nokk du ombestemmer og bestemmer deg flere ganger, vet bare med meg selv at det tok lang tid og mange runder med meg selv før jeg måtte innse at tiden ikke strakk til og jeg solgte de siste to sammen. Nå har jeg endel andre dyr i tillegg som krever endel. Men hvis jeg noen gang bare kan ha en type dyr så blir det nokk ilder på meg igjen, utrolig tomt uten de små rakkerne Lykke til med ilderen, husk en graviditet går over etter ei stund!!
Gjest lillemamsi Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 okei hehe, ja ingen tvil om at det er ilder jeg har. Hihi. Har noen av dine vært på utstillinger ? Jeg var mye på dette før, hadde 2 ildere som var høyt premierte.Men nå så har vi ikke så mye tid til det. Føler meg foresten mer positiv i dag Han er jo verdens herligste <3 Og hjelper mye at samboer har kommet hjem etter å vært et par uker borte på jobb. Da blir ting litt lettere. Har laget en stor luftegård til han ute 3x3 meter med hønsenetting, mangler bare at samboer skal sette på tak og ildersikkre det en gang til hehe. Så da får han jo brukt en del energi ute også. (har gravd ned netting under bakken, så han ikke får gravd seg ut) Og om jeg heldig så vår jeg "mast" meg til en kompis til gutten vår, er ikke rart han blir mammadalt når han kjeder seg og ikke har noen andre å leke med enn dattera mi og den sure katta her . Uten ilder i huset blir det sikkert bare grininga på meg ;-) Skal hvert fall ikke ta noen forhasta besluttninger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå