Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Nå kjenner jeg at kroppen min skriker etter trening og et sunt og riktig kosthold. Jeg lurer da på hvilken mat som er viktig for meg å spise nå som jeg skal trappe opp treningen. Jeg skal gå raske turer hver dag på ca 1 time, det er ganske mange bakker her så det er god trening. Ellers tar jeg 100 situps hver dag og noen ryggøvelser. Armhevninger klarer jeg bare 3 av foreløpig, hehe. Jeg er 156 cm høy og veier 52 kg. Vet ikke om vekt og høyde har noe å si for kostholdet, men skriver det likevel i tilfelle det er viktig. På forhånd sier jeg tuuusen takk til de som gidder å skrive litt om hvilken mat som er sunn og bra for meg nå
Tommage♀♂ Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Jeg ville spist vanlig sunn mat. Magert kjøtt, men gjerne med en del proteiner. Salater og grov brødmat/knekkebrød. Men pass på at du får i deg nok! Om du trener en del må du spise nok til at kroppen får dekket sine behov, men ikke mer enn du forbrenner
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Både proteiner er karbohydrater er viktig når du trener, og egentlig viktig uansett. Karbohydrater for å holde energinivået oppe, slik at du gir mer på treningen og lettere kommer deg til hektene etterpå. Proteiner for å bygge opp muskulaturen. Men sørg for at det er "trege" karbohydrater i form av grove kornprodukter, grovris etc. Da holder blodsukkeret seg mer stabilt, istedet for at det svinger hyppig... Kylling og mager svin er gode kilder til proteiner. Egg inneholder mange av de viktige næringsstoffene, så et egg om dagen (helst ikke mer) er veldig bra. Omega 3 er alfa omega Hvis du tar 100 sit-ups i ett sett, vil jeg anbefale å finne en ny metode å trene magen på. Det er bedre å ta få steinharde repitsjoner, enn å bare tenke på hvor mange du klarer. Tren også magen statisk, slik at du får styrket kjernemuskulaturen. Det er den som holder magen inne, og gjør at du får bedre kroppsholdning Lykke til!!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2009 Ok, men hvordan vet jeg at jeg får i meg nok? Tidligere spiste jeg meg stappmett, så gikk det gjerne 6-7 timer til jeg spiste igjen. Har jo funnet ut at det ikke er noe lurt siden vekten økte og energien sank. Tar ikke 100 sit-ups i ett uten pauser, men 20 om gangen, 10 sek pause osv.. Jeg tok ks for 7,5 mnd siden, så magemusklene er så og si ikke-eksisterende foreløpig. Dersom jeg i løpet av en dag spiser dette får jeg i meg nok da? (Eksempel) Frokost: 1 egg og en skål havregrøt. Lunsj: Smoothie og 2 knekkebrød med pålegg Mellommåltid: Frukt eller smoothie Middag: Varierer fra dag til dag, rent kjøtt og grønnsaker. Kvelds: 1 skål med frokostblanding og youghurt Snack til kvelden eller innimellom, nøtter og frukt..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er ingen god kaloriteller, så vet ikke om dette dekker energibehovet ditt for en dag. Men antallet måltider er jo helt perfekt. ) Spis hver 3 time til du er akkurat passe mett. Hvis du er fristet til å spise mer, kan du vente en liten stund før du forsyner deg. Tar en stund (20 minutt sies det) før hjernen registrerer at magen er mett Hvis du blir veldig sulten før det har gått 3 timer, bør du spise mer. Hvis du iløpet av 3 timer ikke har tenkt på at du er sulten og følt deg behagelig i magen, da har du spist akkurat det du skal Men til middag bør det også være karbohydrater i form av potet, ris eller noe annet lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå