Gå til innhold

dere som får tidlig mage i graviditeten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan vet dere at det ikke bare er fett? fosteret er jo så bittelite at det tar jo ikke mye plass, samt morkaka er heller ikke store greia.

spør fordi jeg lurer på egen mage.ser gravid ut med klær på,men når jeg ser bar mage og strammer magemusklene er det ikke stor kul nei, kanskje er det bare litt ekstra fett vi bærer på..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk for deg sjæl. slugga.

Skrevet

hehehe.. du vet at de fleste får litt hoven mage rett før mensen?

Det samme skjer i starten på svangerskapet.

Skrevet

Livmoren vokser også fra tidlig av, ikke bare fosteret. Og så er det vanlig å få mye ekstra luft i begynnelsen, samt at fordøyelsen går tregere på grunn av hormonforandringer.

Alt dette til sammen gjør at noen opplever å få tidlig mage - som gjerne går tilbake før den "ekte" magen kommer etter hvert :-)

...og... kanskje sant for noen: mange kvinner holder inne magen så og si hele livet - og kanskje "slipper" de magen for første gang på årevis når de tester positvt..?

Skrevet

Tror det har mye med psyken å gjøre jeg.

Da jeg var gravid for første gang testa jeg positivt i uke fem, hadde helt flat normal mage, dagen etter våkna jeg med gigamage. Så ut som om jeg var fem mnd på vei, helt sykt. Husker en i klassen min spurte "si meg, er du gravid" "ehhhh...jaaaa" "ja, jeg syns jeg så magen, hvor langt på vei er du" "*kremt* 7 uker..." hehe, hun ble litt rar, kunne liksom lese i ansiktet hennes at hun tenkte at det skal vel ikke vises så tidlig.

men så etter noen uker så flata magen ut igjen og begynte å vokse på "ordentlig"

MEN, i andre svangerksap begynte jeg å få "ekte" mage allerede rundt uke 7-8. Kunne kjenne livmoren veldig tydelig mye tidligere enn man skal også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...