Gå til innhold

Er det meg som er hysterisk?? (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår er 11 uker og nå har mine foreldre begynt å klage på at jeg er hysterisk. Jeg vil gjerne ha en "second opinion" på dette og spør derfor dere om dere er enig med meg eller dem.

Første gangen jeg fikk høre det var når lillegutt var 5 uker gammel og vi var på overnattingsbesøk hos mine foreldre. Alle utenom meg hadde drukket, og noen hadde drukket mer enn litt. Da jeg var ferdig med å amme spurte pappa om han skulle gå rundt med han for å få han til å rape, men jeg svarte nei fordi han hadde drukket en del. (Da tenker jeg både på sikkerhet og på alkohol-ånde).

Andre gang var da jeg spurte mamma om hun ikke kunne røyke utendørs når vi var på besøk. Jeg synes ikke det hjelper at hun røyker på kjøkkenet når det er tilnærmet åpen kjøkkenløsning og man kjenner godt røykelukten. I tillegg røyker hun ofte i stuen idèt vi går inn døren så når vi kommer opp i stuen er det en stor røyksky.

Siste gang var i dag og da hadde pappa vært ute å jobbet med noe på terrassen. Han hadde malt noe løsemiddel på gulvet der og var etterpå nede å skiftet og vasket seg med sprit. Da han kom opp ville han holde lille prinsen vår, men jeg sa nei for han stinket jo løsemiddel og sprit! Jeg ville ikke at gutten våre skulle bli "ruset" fordi han sniffet pappa!! Det var til og med ubehagelig for meg å stå ved siden av ham så jeg tør ikke å tenke på hvordan det hadde vært for gutten. Han kalte meg selvfølgelig hysterisk og ba meg skjerpe meg, men jeg ga meg ikke..

Er det jeg som er super-hysterisk??

Det er min første og jeg innrømmer gjerne at jeg er litt hønemor:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Basert på det du forteller her syns jeg ikke du er hysterisk. Uansett er det du som bestemmer over ditt barn, hvem som skal få holde og i hvilke situasjoner. Gjør som du mener er rett:)

Skrevet

Du er nok litt mer forsiktig enn meg i alle fall. Jeg hadde nok latt min far holde ungen, selv om han hadde drukket litt;) Tror heller ikke jeg hadde bedt noen om å røyke utendørs i sitt eget hjem, men jeg tror faktisk de fleste jeg kjenner ville ha latt være å røyke inne når de hadde en nyfødt på besøk. Hadde nok vært skeptisk til å la noen som luktet løsemidler og sprit få holde han.

Skrevet

Du må gjøre det du føler er riktig for deg og ditt barn. Vi er alle forskjellige og jeg er ikke lik deg.

Nå er det ingen i min familie eller vennekrets som røyker fast, så det er ikke noe problem hos oss. Når det gjelder andre lukter, så har aldri vi vært så nøye på det. Være seg alkohol, løsemidler, maling. Vi har bare sommerbarn og sommeren benytter vi gjerne til å male litt, både ute og inne og beise terrasse. Ungene har ikke ligget på det samme rommet som vi maler, men lukter jo uansett ganske bra lang vei. Har noen drukket, så har jeg egentlig aldri tenkt tanken at barnet synes dette er ubehagelig (jeg har gjerne tatt med et glass vin selv). Er folk fulle, så er jo sikkerhetsapektet tilstede, men besteforeldre er forhåpentligvis oppegående og skjønner sine egne begreninger.

Og mange som holder barnet ditt bruker gjerne en del parfyme. JEg tenker at det må jo være værre, for de små blir ofte lagt tett inntil halsgropen på de som holder...

Skrevet

Uff, jeg må bare kommentere det med parfyme - en av mine beste venninner er overlesset med dette, og hun var her hyppig i starten. Den nyfødte ungen lukta parfyme i lang tid etter hun hadde vært her og holdt han, det var helt fælt. Jeg var nok litt sart siden det var de første dagene, men det luktet altså så sterkt.

Gjest Tale30
Skrevet

Vi er i så fall like hysterisk.

Her får ingen røyke inne når barnet er der, ingen får holde babyen etter å ha drukket alkohol, ingen får ha babyen på fanget når de drikker kaffe osv..

Skrevet

Jeg synes ikke du er hysterisk.

Skrevet

Jeg syntes heller ikke du er hysterisk, hadde reagert på samme måte selv:)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!!

Jeg skjønner at det er litt forskjellige meninger om dette, og det er vel kanskje derfor jeg er litt i tvil selv.

Bare for å oppklare episoden med alkoholen: Pappa hadde ikke bare drukket 1-2 glass vin til maten. Han hadde faktisk begynt å drikke på dagen for det var veldig fint vær og vi satt ute, og når jeg sa nei var klokken 21.

Men alle er forskjellige og jeg kommer sikkert ikke til å være så påpasselig etterhvert som tiden går, men han er jo lille gullet mitt og ingenting er godt nok for han;)

Skrevet

jeg synest definitivt ikke du er hysterisk, jeg hadde ikke tolerert at noen røykte i samme hus som mine barn. Hadde noen av mine slektninger gjort det så hadde jeg ikke reist dit på besøk.

Hadde noen drukket en øl hadde de nok fått holde babyen, men hadde jeg vert usikker på om de var oppegående i balanse osv så hadde de definitivt ikke fått lov. Det er jo tross alt det mest dyrebare jeg har ( barna mine)

Løsemiddel, nei det ville jeg heller ikke utsatt dem for, jeg bruker ikke parfyme selv heller for den del ... ( kun når jeg skal ut på byen og det begynner å bli en stund siden )

drit i dem, det er ditt barn og du må passe på det så godt du kan. Jeg har hvertfall ikke tenkt å gjøre noe jeg kan komme til å angre på med mine barn.

Skrevet

Samme her,jeg hadde også reagert som deg så du har min fulle støtte. Jeg har mine figther med foreldrene mine oppigjennom da dattera mi er 19mnd..Stå på ditt :)

Skrevet

Jeg hadde gjort nøyaktig det samme som deg, og fått nøyaktig samme reaksjoner tilbake. Så jeg er helt på din side:)

Skrevet

Tusen takk igjen!:)

Det er godt jeg ikke er alene...

Skrevet

Du er absolutt ikke hysterisk.

Skrevet

Synest ikkje du er hysterisk. Eller om du er hysterisk, så er eg det og. Tenker mykje det same som deg når det gjeld desse tingene.

Svigerfar slutta å røyke inne då eldste vår vart fødd, eg ville ikkje ta han inn i eit hus der nokon sat og røykte minst 20 for dagen. Det var nok for meg om dei ikkje røykte ei stund før vi kom - og lufta grundig ut så det i det minste ikkje var sånn at tårene spratt då vi kom inn. Men svigermor benytta sjansen til å få røykinga ut av huset. Vinn - vinn!

Skrevet

synes ikke du er hysterisk.

Her går alle besteforeldrene UT å røyker av respekt for tassen. Er i ute å trille tur å svigermor skal ta seg en røyk går hun langt unna vogna så ingenting skal sive inn til knerten. Hun har også opplyst sin mor (dvs oldemor til tassen) om at vi ikke kommer inn der på besøk når vi triller tur siden de røyker inne. Stopper bare opp på utsiden å prater hahaha Slipper den hønemor jobben på det punktet der :)

Har noen drukket "hele" dagen så hadde jeg ikke latt personen holde. Er enig med deg at det er forskjell på 1-2 glass og mer!

Løsemiddel etc får heller blåse bort enn at det setter seg på mini. Tror ikke svigerfar ville vurdert å holde i han engang jeg , men så er jeg veldig heldig med at de tar kjempe hensyn :)

Skrevet

Da er vi i så fall to som er hysteriske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...