Ingen_nick_ledig Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Når gikk dere over fra smokk nr 1 til nr 2? Og videre til nr 3? Føler at de alderstrinnene som står på er litt misvisende. Her begynte vi å bruke nr 2 (fra 3 til 6 mnd) når snuppa var 6 uker. Nå er hun 3 måneder, og jeg synes det virker som om hun gir seg med spisingen av ren kjedsomhet... Tenkte derfor at jeg kanskje kunne gå over til nr 3... Men er det for tidlig?
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Jeg kan ikke helt huske.. Men det går jo ann for deg å prøve smokk nr.3 å se om hun tar den greit eller om det blir for mye. ) Lykke til
ditte&malusken&lillebror Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Oi, har ikke tenkt på å bytte smokk enda... Gutten min er 5 mnd og bruker nr 1............ Men han spiser bare av flaske innimellom, og virker som om han synes det er helt ok..
Mjølkekua Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 He he.. Tydligvis variasjoner her! Gutten min er 6 mnd og vi bruker fortsatt smokk nummer 2 :-) Prøvde 3 på aventflasken og han svelget masse luft og "kaklet" for det rant så fort!
mammatetogansketette:)) Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Alderstrinnene er nok ikke nødvendigvis misvisende,men kun veiledende Barn er jo så forskjellige at man må finne hva som passer sjøl... Vår lille gutt er snuppa di sin motsetning her...har omtrent kun fått flaske fra ca 1 mnd, har altid vært glupsk og suger godt. Jeg prøvde nr. 2 ved 3 mnd siden det virket som han ble utolmodig med nr. 1. Men det ble bare mere søl av det, og det virket som han ikke greide å svelge unna. Det hadde nok gått med litt trening, men vi gikk tilbake til nr. 1 etter to måltider, og fortsatte med det til han var omtrent 4 mnd. Prøvde da nr. 2 fordi han begynte å sutre litt under måltidet, virket omtrent som om han var redd å bli tatt fra flaska og ikke få nok mat Denne gangen gikk det strålende, han er fornøyd og måltidet går mye kjappere! Nå skal det nevnes at han gulper endel, og derfor ventet jeg til han ikke virket fornøyd med nr. 1 før jeg prøvde/ gikk over til nr. 2. Nr. 3 har vi ikke kommet til enda, da han kun har hatt nr. 2 i tre uker ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå