Gå til innhold

Hvor mye trenger vi???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage taco til 22 personer. Men hvor mye skal vi kjøpe inn???

 

Tenkte:

Kjøttdeig (med krydder selvsagt)

Ost

Salat

Mais

Tomat

Agurk

Løk

Tacosaus

Kesam/rømme

Tacoskjell

Lefser

Nachochips ved siden av

 

Noen som har laget taco til så mange før og har peiling?

Evt noe annet vi bør ha med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde regnet ca 200 g kjøtt per person. 4 skjell og 2 lefser + sikkert kjøpt noe minitubs eller nachochips ved siden av. Ellers høres det greit ut med 3 salathoder, 3 stor bokser med mais, 10 tomater, 5-6 agurker, 3 løk, 6 glass med tacosaus (store), 6 bokser med rømme..

Har lagd taco til 18 personer en gang, og det gikk ikke så mye som vi trodde, så mulig jeg har tatt i litt over her. Litt avhengig av hvor storspiste gjestene dine er også :o)

Skrevet

Jeg elsker avocado på taco. Du kan jo lage en guacomole ved siden av ( vet det sikkert er feil skrevet ) Du trenger en 5-6 avocado, olje, salt og sitron, mos avocadoen smak til sitron og salt , rør til en fin røre med olje.

 

Og ikke minst jalapenos .

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...