2(3) Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Skal ha nytt gulv og ser på ask hvitlakkert parkett. Lurer på hvordan dette fungerer med små barn. Ser man fort flekker osv... Mørkt gulv er uaktuelt. Nå har vi en klassisk 'trehvitt' parkett. En tanke lysere enn vanlig eikeparkett. Syntes denne er litt kjedelig. Digger lyse rom så har lyst på lysere gulv. Vi får i tillegg masse vinduer så styrer bort i fra parkett som har lett for å gulne.... Kom med erfaringer dere som har!
It's all about me Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Har hvitlakkert eik. Sånn generelt synes jeg ikke at det vises noe mer dritt på det en annen parkett. Men i rett vinkel og riktig lys lyser flekken opp som jeg aldri før har sett på noe gulv..
Den lille blå smurfen Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Vi har mattlakkert eik, enstavs. Er super fornøyd! Synes 'vanlig' eik er kjedelig men mest av alt er jeg livredd gult gulv når tiden går. Vi rev opp bare 7 år gammel eikeparkett i huset da vi kjøpte det, nettopp pga at den var kjempegul. Flekker ol har jeg aldri tenkt på så det må være ganske lett å holde rent, for jeg har temmelig støv på hjernen:-) Når vi kjøpte guvet i nov i fjor fikk iallefall vi beskjed om at det var vansekelig å få tak i oljet hvitt gulv, og at mange levarandører hadde sluttet med dette fordi flekker fort 'trakk ned' i gulvet etter en stund. Lykke til!
2(3) Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2009 Tusen takk for svar! Akkurat sånne svar jeg var ute etter;) Bedre å høre med de som har prøvd i stedet for de som skal selge... Veldig viktig at det er funksjonelt med disse små rundt. Det var vel egentlig mattlakkert jeg har sett på ja. Da går vi nok for det, eik eller ask...
du og jeg og vi to Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Jeg har hvitoljet og lutet furu, og det går kjempefint. Må vaskes innimellom for å holde den fin - før kunne jeg stort sett bare støvsuge parketten (men det var også i tiden før barn, hehe) - men jeg gjør gjerne det for å kunne ha de hvite fine gulvene;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå