Gå til innhold

Konstant hodepine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg blir kvitt den?

Har hatt den siden uke 5 ;-( og begynne rå bli lei.

Den varierer heldigvis i styrke men er der hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men ønsker råd selv :)

Har hatt konstant hodepine siden uke 10-11... trodde kanskje det var stress og jobben som gjorde det... men etter 14 dager på ferie har jeg skjønt at dette er heller noe som skyldes graviditeten :(

Forsøkt å sove, drikke masse vann og gå turer, men ingenting hjelper :(

Skrevet

Hei, kan desverre heller ikke hjelpe deg sliter med det samme selv. veldig slitsom å våkne med vondt i hodet og det ikke blir særlig bedre utover dagen. har vært hjemme et par dager fra jobb og sovet og slappet av, men det blir ikke bedre. tenkte å ta en tur til legen imorgen for å sjekke blodtrykket.

lykke til, si ifra hvis du finner noe som hjelper. skal også ha i desember.

Skrevet

Hei, jeg fikk besked av helse-søster at jeg skulle bare ta paracet, 1-2 tab hver 4 time, detter hjelper ikke på meg, så i kveld begynte jeg og kaste opp ble svimmel og skjelver.. så jeg ringte legevakta.. skal ha i novemer så er 18+2 i dag.. tenker på sv.forgiftning, gjør meg selv sikkelig redd.. men håper legen har noen gode råd, ord for at jeg ikke skal være så nervøs..

Skrevet

oi, det høres ikke morsomt ut. lykke til, håper ikke det er så dramatisk.

Skrevet

nesten litt godt å se at det er flere av oss.

det er ikke så uvanlig å ha hodepine når man er gravid, kroppen går igjennom mange forandringer.

Jeg plages også med det, jeg sliter skikkelig av og til, det føles som hodet mitt sprenges og jeg klarer nesten ikke å holde meg oppe.

Jeg fikk et standard råd: DRIKK MASSE VANN!! og det gjør jeg...

Tror bare vi rett og slett må ta det med ro og slappe av også...

Men det er utrolig kjedelig når det står på.

Jeg skal også ha i November....

Skrevet

har drikki i gjennomsnitt 5-6 liter vann om dagen, spist sunt, vært ute, men når plutselig det ikke bare var hode lengre ringte jeg legevakta...

Skrevet

ja det var flere av oss med hodepine ser jeg..

Er så slitsomt... sover dårlig på natta og sliter med hodepine hele dagen, hver dag...

er i tillegg stiv i nakken og ryggen og bekkenet er skrøpelig, så er iflg fysioterapeuten min en sammenheng der...

og det sies at man gjerne kan få hodepine pga økt blodmenge i kroppen under svangerskapet.

Det som hjelper på meg er hvile, mye vann og koffein.. drikker cola når jeg kjenner at nå er det litt for mye vondt...

Men tror kanskje jeg kan ha snev av sv.skapsforgiftning. Har slitt med proteiner i urinen hele svangerskapet (er nå 22 uker) (++/+++), har kronisk høyt blodtrykk, og pannehodepine... følges opp hver uke da, så får vell beskjed når nok er nok og jobbing er forbudt... (jobber i barnehage på tilrettelegging 3 timer for dag)

har heldigvis ikke noen ødemer ennå.... Og jeg hadde sv.skapsforgiftning da jeg gikk med første mann.. ble satt igang da..

Skal til kontroll mandag, så får vi se hva som skjer da....

Skrevet

Prøv med b-komplekset, megastress til solaray. Den har gjort så hodepinen min gikk over:) Vært plaget med migrene også, og er fin nå.

Skrevet

Jeg hadde mye hodepine i forrige svangerskap, det skyldtes høyt blodtrykk.

Kjnner det kommer snikende oftere og oftere nå også.

Drikk mye vann og få målt BT :)

Skrevet

Hei!

Dette vet du sikkert, men når du drikker så mye vann som du gjør må du huske å få i deg noe salt også! For mye vann er ikke nødvendigvis bra det heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...