Gå til innhold

Hvordan søke pappaperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om pappaen får automatisk den permen man setter opp på mine papirer til jobben, samt papirene til nav, eller kan vi risikere at når jeg begynner i jobb så får ikke han permisjonen når han vil, og barnet bli "alene" hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror han må sende egen søknad til hans arbeidsgiver. Ved de andre gangene har vi bare skrevet en "vanlig" søknad hvor det stod at han søkte om pappaperm og når det skulle være.

Skrevet

Han kan jo forhøre seg på jobben hvordan det vanligvis gjørs, for det er sikkert forskjellig fra plass til plass.

Skrevet

ok...dumt hele oppleget syns jeg... skal liksom være så vanskelig syns jeg...syns det bare skulle gått automatisk jeg, for ellers får man jo problemer om han plutselig ikke får fri osv...

Skrevet

alle må informere sin egen arbeidsgiver og søke om permisjon. Det står i arbeidsiljøloven og skal sikre at arbeidsgiver kan planlegge fram i tid når noen skal ha permisjon. Skulle bare mangle.

Hans arbeidsgiver må sende inn inntektopplysning til NAV med dato for uttak.

Dersom dere oppga dato for fedrekvote på søknad til NAV skulle dette holde.

De aller fleste som oppgir dato for fedrekvote før barnet er født, endrer mening og vil ha datoen forandret. Barnet blir jo ikke alltid født p termindato eller man kan ha ønsker om å legge inn ferie.

Vanskelig å automatisk vite hva hver enkelt familie tenker da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...