3småtroll♥ Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Vi sliter veldig med lillemann og tannpuss! Han elsker å "pusse" tenner selv sammen med søstrene og oss, men når vi skal pusse er det hyl og skrik. Vi har tatt det litt med ro og latt han venne seg til børsten. Tanken min har jo vært at det vil bli bedre etter hvert... I dag tenkte jeg at nå må jeg bare tvinge- tennene må jo pusses. Så får han bare bli vant til det på den harde måten.... MEN når jeg pusset hylte han til han misten pusten og brakk seg:( (kom tilogmed oppkast opp) Han er 13 mnd nå og har 4 tenner oppe og 4 nede(ikke helt oppe enda,men de må jo pusses de også) Er det noen som har noen gode råd eller tips? Jeg vet jo at han MÅ få pusset tenner, men jeg vil jo ikke gjøre det til en traumatisk opplevelse heller. I stad begynte han å gråte bare han så tannbørsten etter vår lille pusseseanse....
Dronningen! Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Gi han din tannbørste slik at han kan pusse tennene dine. Da blir det litt mer gi og ta- situasjon. Elektrisk tannbørste med eventyrfigurer på? Barn får som regel ikke traumer av at foreldrene bestemmer.... men de stritter i mot fordi det kan være tvang inne i bildet.
wirre;o) Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Kan du lage en "avtale"? Typ: mamma pusser først og såååå kan du pusse.. Her har vi tvunget igjennom tannpuss uansett. Det er en av de få tingene det ikke diskuteres rundt.
3småtroll♥ Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2009 Han pleier å pusse tenna mine- ender som oftest med at han tar min tannbørste i sin munn for å tygge på den;) Søstrene har elekriske børster og vi har prøvd det også uten hell.... Tror selvf ikke at han får traumer av at vi bestemmer, men det er forskjell på å få et nei til ting de ikke får lov til og å bli holdt fast å tvangspussset tenner.. Noen andre med tips? Og hva mener dere er lurest- tvinge eller lirke litt?
meg & to små vampyrer Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Vår MÅ, enten han vil eller ikke. Men han er såpass stor nå at han skjønner at det lønner seg å pusse, for da får han fluortablett;)
3småtroll♥ Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2009 Tja-vi gjør alltid det, men han skjønner ikke/vil ikke skjønne det.. Så du mener at jeg bare skal tvinge gjennom selv om han kaster opp og mister pusten?
du og jeg og vi to Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Min hater det også - han pusser litt først, og så får jeg begynne å pusse hans tenner mens han pusser mine. Men så skjærer det seg, nesten hver gang. Det er helt forferdelig, men på kvelden må han bare pusse, om han vil eller ikke. Men han har aldri kasta opp da, huff. På morgenen er vi litt mindre nøye med det. Noen dager hjelper det å tulle masse, for da ler han og åpner munnen, og så pusser jeg litt kjapt, og så tuller vi igjen - tar lang tid da, men så er det mye hyggeligere også - de dagene han "kjøper" den.
wirre;o) Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 ta pauser, slik at han får hentet seg inn. Men ikke la det være noen tvil om at tannpuss må gjennomføres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå