Gå til innhold

Noen som har litt peiling på amming, spreng og pumping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 3 dager, og hun tar puppen veldig fint. I dag har puppene mine eksplodert, de er gigantiske og vonde. Hun spiser seg mett, men puppen er fortsatt full... Og den andre er jo enda fullere... :o/ Vil dette gå seg til? Eller kan jeg pumpe etter måltidene? Vil det ikke da komme mer melk?

Husker jeg hadde skikkelig spreng en gang med nr 1, pumpet etter at hun hadde spist, og etter det gikk det egentlig bare nedover... Så jeg er litt redd for å pumpe også... :o/

Men med nr en var amming virkelig vanskelig, virker som om det er bedre denne gangen :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde pumpet ut det værste sprenget, ikke sånn at puppen er helt tom, men nok til at den føles myk og ikke er veldig vond. Jeg pumpet før måltidene til babyen sist jeg da, men det var jo litt fordi det ellers var veldig vanskelig for ham å klare å få tak.

Skrevet

Husker jeg fikk skikkelig spreng rundt 3 dagen med guttungen, så ut som Dolly Parton, gjorde dritvondt... Spurte så pent de på sykehuset om jeg kunne få pumpe det ut, og de sa at jeg kunne håndmelke til det verste sprenget ble borte for hvis jeg pumpet ut all melka så ville jeg jo bare få større produksjon. Det hjalp og etter et par dager stabiliserte det seg:)

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve å håndmelke litt da. Håper det går seg til snart :o)

Skrevet

Det går seg til.

Veldig vanlig med mye spreng i begynnelsen. Ville ikke pumpet, men håndmelket (i dusjen f eks) Det øker ikke produksjonen på samme måte.

Skrevet

enig med de over :) ikke pump deg, men håndmelk. lurt å gjøre dette før babyen din får pupp for å hindre feil sugeteknikk og får at h*n i hele tatt skal få tak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...