Gå til innhold

Klarer ikke åpne meg for noen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, vet ikke helt hva jeg vil med dette innegget men.

Føler meg bare ofte så ensom. Selv om jeg har opptil flere relativt gode venner. Føler jeg ikke greier åpne meg for dem.

Selv om de har sagt flere ganger at jeg bare må ringe dem hvis det er noe, så greier jeg det ikke :(

Sliter mye med depresjoner og angst, og har vært alenemor en stund nå. Synes ofte det er vanskelig å holde meg "flytende" på egenhånd.

Føler ofte behov for å bare ringe noen å fortelle at akkurat nå er ting jævelig. Kanskje tilogmed gråte en skvett, men det er umulig. Får meg ikke til å gjøre det. Vil vel være sterk, blid og positiv.

Mange som blir overrasket når de får vite at jeg sliter skikkelig med psyken. "Du virker jo så morsom og gla..."

Ja, jeg _virker_ sånn. Det er min maske som jeg setter på.

Alle har jo en maske for omverden, men skulle ønske jeg noenganger greide å ta den av til gode venner, og fortelle åssen jeg egentlig har det. Alt gjør så vondt og ting føles for mye. Føler mest av alt for å gi opp. Men så har jeg jo barn da...

Skulle bare ønske jeg kunne bruke vennene mine også når det er tøft...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm. Kanskje du kan øve deg med en psykolog?

Jeg er ikke helt på høyden denne våren jeg heller, men jeg bestemte meg med en gang om å være helt åpen om det. Ikke bare til nære venner, men også til de litt fjernere.

Det føles veldig mye lettere når jeg slipper å gjøre meg til. Og vet du, da blir jeg gladere også.

Jeg skrev det i en mail til venninnene mine først. Og da dumpet det med en gang inn støttende svar.

Du er sterk om du tør være svak. Og det blir lettere for vennene dine å åpne seg for deg senere. Alle vil ha tunge tider i livet vet.

Lykke til.

Åpne en dør av gangen.

Skrevet

Snakk med legen din!

Masse lykke til. Jeg er i samme situasjon. Går til psykolog

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...