Gå til innhold

Hva er smart/viktig å ha med seg på tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriv gjerne ned listen av ting du tar med deg på tur. alt fra bleier til kikkert liksom.. hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut i skog og mark du tenker på?

Jeg har med lite førstehjelpsskrin(termometer, bandasje, plaster mm), bleier, våtservietter, mat til alle sammen (niste, pølser til bål osv), frukt, vann på flaske, en liten pose med spade, skjeer og noen biler til å leke med (i sanden, samle kongler i osv). Tror ikke det er så mye mer vi har med fast, ellers er det litt etter hva vi skal da. Har jeg med vogn så har jeg ekstra skift, man har aldri trengt det enda. Ungene er ganske små enda 2 år og en på 10 mnd så regner med turene blir litt mer "spennende" etterhvert med tanke på ting vi kan finne på. Noen ganger går vi til spesielle plasser og da tar vi med det som trengs der da.

Skrevet

I marka da eller? Dette pleier vi å ha med på skogtur:

Mat og drikke

Kart hvis vi skal i ukjente trakter

Førstehjelpsutstyr

Bleier

Små poser å pakke brukte bleier i til vi kommer hjem igjen

Våtservietter

Et skift klær til småen

Regntøy

Sitteunderlag hvis det er kjølig

Kamera

Mobil

Et pledd å legge over småen hvis han sovner på veien hjem (noe han ofte gjør ettersom det er så voldsomt morsomt å herje i skogen)

Skrevet

(ikke at jeg påstår at alt av dette er smart eller viktig da, he he)

Skrevet

Takk for innspill begge to :)

Jeg skal på helgetelttur i marka.

Her er min liste:

telt, liggeunderlag, soverposer, klær, mat, kniv, fyrstikker, gnagsårplaster, førstehjelpsutstyr, sportstape, allergimedisin, bleier, dopapir, våtservietter, poser, drikkekopper, vannflasker, kokekar (i stormkjøkkenet), fiskestang (pluss ekstra utstyr), tursett (fat,bestikk etc).

I tillegg tenker jeg at jeg skal kjøpe:

hengekøyer, kikkert, fugle- og soppbok, plastlomme til mobil.

Noe annet?? :D

Skrevet

Sånn litt lengre tur altså ;-)

I tillegg ville jeg tatt med kart og kompass hvis jeg ikke er veldig kjent, og myggolje i tilfelle knott og mygg har våknet til live :-)

Skrevet

Jeg er ikke kjent der, men de jeg skal dra med er det! Men kart og kompass er obligatorisk på turer der vi drar alene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...