Gjest Lykkeliten2 Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 forstaar det ikke. Det smaker alt for salt og og ikke videre tomat.. det tar ikke mindre tid (med mindre det er rett i koppen eller i micro) aa lage enn hjemmelaget og koster mer. Jeg er vokst opp med toro tomatsuppe og lurer paa hvorfor min mor som var saa flink aa lage hjemmelaget mat til vanlig alltid brukte pulversuppe.
Hikken Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Har du oppskrift på tomatsuppe? Vil gjerne lage det, men tør ikke prøve "uprøvde" oppskrifter :-)
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Jeg lager gjerne selv, men med tomatpurrè, så er vel ikke så mye bedre uansett sånn sett ;-) Jeg for min del synes ikke det er godt med for mye tomatsmak, derfor liker ikke jeg "ordentlig" hjemmelaget tomatsuppe så godt. I hvertfall ikke de jeg har smakt. Har du en oppskrift da?
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 denne laget jeg i sted og falt i smak hos alle. En sjalott skaaret i smaa biter, en gulerot i smaa biter, en hvitloeksbaat i biter.. lot det surre litt i en spisesje olivenolje. helte over en boks med hakkete tomater (kan bruke ferske ogsaa.. ca, 5-6 men da maa du ta av skallet paa de og da tar det litt lengre tid) og ca 1,5l kyllingkraft (all kraft, buljong kan i grunnen brukes).jeg hadde ogsaa i litt basilikum og oregano. mens det kokte paa svak varme kokte jeg stjernepasta, Jeg brukte stavmikser i suppen foer servering og tilsatte pastaen. mange tilsetter litt floete eller roemme men syns ikke det er saa viktig. hadde mozarella og kokt skinke(!det enenste eldstejenten vil spise av kjoett for tiden)) og broedbiter til. ser jo naa at en fordel med aa bruke posesuppe er at det blir mye minde oppvask..hmm.. en gryte og en sleiv vs. kniv, potetskreller, skjaerebrett, benkeflater, pastakokegryte...he he..
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 tok en tesje med brunt sukker i ogsaa foreesten,det jevnet smaken ut
Hikken Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Hm. Prøve i morgen jeg! (kommer hit og kjefter hvis den ikke er god ;-D)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå