Nr to i februar :-) Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Jeg, etter mine egne beregninger skal være rundt 6 uker på vei. I følge siden på babyverden.no skal hjerte slå i dag. Jeg fikk vite at jeg var gravid for en uke siden og bestemte meg for å sjekke på ul at alt var bra. Har en sønn på 3 og, og under forrige graviditet kasta jeg opp i 4 mnd og hadde alt av sympt. Denne gangen kjenner jeg litt ømhet i puppene og er litt svimmel, men det er alt. Derfor er jeg ekstra nervøs nå som jeg har kjent sympt i tidligere svangerskap, men ikke denne gangen. På ul i dag var det bare et sort hull å se, gynekologen sa "hullet" var 6 mm langt og jeg fikk ny time neste mandag for da var det lettere å se mer. Hjerteslagene kunne vi ikke høre, men ellers lå det normalt i livmora og han sa det ikke var tegn til noe unormalt. Noen som har opplevd dette, og ikke hørt hjerteslag i uke 6? Huff, er så voldsomt nervøs og går konstant og tenker på at noe er galt.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 hei. dette er mitt tredje barn, men symptomene er helt anderledes nå. Spøy som en gris m de to første, men ikke noe nå. Var på tidlig ul idag 6+5, jeg var heldig fikk se og høre hjerteslag og alt det andre inni der, fikk tom bilder. Men legen som er meget dyktig i dette faget med 30 års erfaring s før vi begynte at med stor sannsynlighet ville vi ikke få se noen ting. Så ikke bekymre deg, jeg var bare heldig. LYkke til. klem
Nr to i februar :-) Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2009 Det er beroligende å høre. Hadde nok bare litt for store forventninger til ul i dag. Får håpe jeg bare er heldig som slipper kvalmen enda. Har blitt kvitt noen bekymringer etter og har lest en del innlegg her nå, om hvor forskjellig spiren vokser, hjerteslag sympt osv. Lykke til du også ) klem
vårmamma08 Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 åh...så godt å lese at det ikke bare er meg. ca 4uker nå, ingen kvalme, eneste tegnet er vond korsrygg, som jeg har hatt siden EL. Jeg også kastet opp i minst 4mnd sist. to stk sykehusinnleggelser. Savner kvalmen nesten litt nå, bare vite at symptomene er der. For meg er det å gå gravid betegnet med å være dårlig. Ikke noe bedre enn at alt går bra denne gangen også, uten oppkast. Men er noe som ikke stemmer liksom. Føler meg ikke gravid....
b77h Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 vi som går gjennom ivf skal ta ultralyd allerede i uke 7 (som egentlig er når man starter på uke 8). det er jo for å se at alt er ok, og jeg tenker at de nok ber oss om å vente til da fordi det da er mer sikkert å se noe. Det variere jo sikkert i svangerskapet også helt når det begynner å slå. Jeg er heller ikke kvalm, men har ømme pupper fortsatt, og føler meg mye trøtt - men ellers ingen symptomer. Hadde nesten flere i starten. Tror det kan variere veldig (trøser meg iallefal m det da)
Nr to i februar :-) Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2009 Samma her. Føler meg egentlig ikke gravid i det hele tatt, savner kvalmen og følelsen av å vite og kjenne at jeg virkelig er gravid.
Nr to i februar :-) Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2009 Det varierer jo veldig fra person til person og ingen svangerskap er jo like. Trøster meg med det jeg og, men bekymringene forsvinner ikke før jeg får vite sikkert at alt er helt ok neste ul 22 juni, da skal jeg være 7+3. Kjedelig og måtte gå å vente.. Men har heller ikke hatt noen tegn som tilsier at noe skal være galt. Bare det psykiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå