Gå til innhold

Dere med barn på 3-4 år + som sitter bakovervendt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke bilstol har dere, og er dere fornøyd? Var og småkikket litt i dag på hva som fantes på markedet og ble ikke så veldig imponert egentlig. Vi har nå er BeSafe izi Kid, er veldig fornøyd med dette, men ser at lengden i ryggen neppe kommer til å holde til minstegutten er stort mer enn maks 3 år. Han blir 2 år i morgen og har bare en 3-4 cm igjen før hode når toppen av bilstolen. Og da er han faktisk gjenomsnittelig lang.

Kunne tenke meg en bilstol som var litt lenger i ryggen, men med samme gode plass til beina som den vi har.

Dere med store/lange barn som fortsatt sitter bakovervendt, hvilke bilstoler har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Besafe izi Kid - men nå er Daniel liten i lengden igjen.

Foreløpig funker det supert.

:o)

Skrevet

Vi har Izi Kid til minstemann på 19 mnd, og Britax Multitech (bakovervendt) til største på 3,5år.

Multitech`en stilles inn etter høyden på barnet, og kan brukes lenge.

Når det gjelder høyden ift bilsetet, så er det vel ikke hodet som "tells" det er ørene, er det ikke?

Skrevet

Jo, jeg tror det, men tenker det skal jo være litt behagelig også ;-)

Synes du Britax sin står støtt i bilen? Grei å feste i forhold til den andre?

Vår mellomste brukte BeSafe'en til han var 3,5 år, men han var litt liten for alderen.

Skrevet

Britax`en står like bra som Izi Kid setet. Men jeg må innrømme at jeg faktisk synes det var litt vanskeligere å feste.

Mulig det er fordi vi ikke bytter setene så ofte, og vi har hatt Izi Kid setet lengst. Det er nok også litt fordi skralla på izi kid setet gjør det litt lettere å få det stramt. Men når setet er festet står det like fjellstøtt som det andre.

Vi har setene ved siden av hverandre, og det går fint. Dvs i midten og bak passasjersetet. Ungene er kjempesøte der de sitter å holder hender, og passer på bilene som kjører bak oss.

Klart det skal være behagelig også!

Skrevet

Høres jo supert ut :-)

Blir nok ikke kjøpt helt enda, men lurer på å ønske oss til ham til jul, vi trenger den vel ut i januar/februar vil jeg tro siden vesla sikkert vokser ut av babysetet omtrent da og kan overta Izi Kid setet.

Skrevet

Gutten min er bare 2,5, men han er lik i str. som en 4 åring, han sitter i Britax multitech sete:) Hadde samme besafe setet som dere før. Jeg syntes stolen sitter stødigere i bilen, og sambo mener det var lettere å montere det enn besafe setet. Vi flytter uansett ikke setene så mye rundt, siden vi har et i hver bil. Syntes han sitter bedre i britax setet, virker som han har bedre plass til kroppen. Bena er litt bøyd, men det er jo ikke noe farlig.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :-) Da tror jeg vi setter det på ønskelisten til jul. Er så utrolig vanskelig å finne på noe til ham og bsteforeldrene på ene siden er ikke akkurat fattige, så heller et sete han trenger enn 3 svære lastebiler som vi absolutt ikke trenger ;-)

Skrevet

Har Izi Kid til minstemann på 3.5, men han er liten av vekst.

Skrevet

Har Besafe Izi Kid i en bil og Acta Graco Cosmic i den andre. Hun sitter bakovervendt uten protester i begge to.

Skrevet

Jeg byttet fra besafe combi til britax multi-tech når min var litt over 2 år. Han er lang og besafe-setet ble for kort:( Syns multi-tech setet står stødig i setet, og er lettere å montere (syns jeg, hehe). Hvis du skal kjøpe nytt sete til en lang to-åring nå bør du bytte til enten acta graco cosmic eller britax multi-tech, som er de to setene med lengst rygg (som kan brukes begge veier): De er 36 cm, de andre setene er 33 cm. Tok en målerunde da vi byttet.....

Ellers virker det som selefestene må være over skuldernivå på barnet. Hvis selefestene er under skuldernivå er setet for lite. Skal du snu da må du også gå over til å bruke bilens belter. Dette har jeg fått bekreftet fra trygg trafikk, selv om jeg ser de gir litt ulike svar. Ikke lett dette:)

Skrevet

Står både acta graco cosmic og britax multi-tech stødig i midten på bilen?

Er de like gode?

Jeg har en knert på 8 mnd som skal bytte sete nå. Har et Gracosete i reservebilen så jeg kan alltids bruke det...,men ønsker meg det andre siden jentene har britax-sete i bilen.... Hun på nesten tre sitter i Britax two-way elite og Eldste i beltestol.

Hva gjør jeg.....? Jeg kan jo trikse litt rundt. Men funker gracoen for så små? evt at han kan ta two-way setet?

Skrevet

Husk at deler av hodet kan stikke over kanten uten at det er for lite. Og om han har 3-4 cm igjen til kanten nå kan han vokse mye før setet er for lite. De vokser i beina også vettu. Vi måtte bytte samme setet iZi Kid da snuppa var 3 år og 3 mnd, fordi hun da veide 18 kg. Hun er over snittet på høyden.

Skrevet

Jenta vår satt bakovervendt til hun var 3 år og 3 mnd ca. Besafe izi combi.

Men hun er lang for alderen, ca 104 cm på den tiden, og det ble rett og slett for trangt. Hun hadde hatt bena krøket opp en stund, men til slutt var det omtrent ikke plass til bena. På småturer er det helt ok å sitte trangt, men vi kjører en del til svigers, og på 4-5 timers kjøreturer funker det bare ikke.

Gidder ikke kjøpe ny heller, nå er hun 3,5 og sitter forovervendt hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...