Gå til innhold

HIPP-MME....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen spm til dere som bruker HIPP fra en nybakt flaskemamma:

Hvordan lager dere som bruker HIPP til måltidet når dere er uten mikro? Jeg lager til den dosen som gir 165ml (han spiser riktignok ikke så mye, men). Hvor mye kaldt og varmt vann bruker dere?

Håper å få svar, da jeg ikke tørr å gå steder der jeg ikke har tilgang på mikro!!!!

Hvordan er avføringen til deres lille? Avføringen til lillegutt på 7 uker er skikkelig grønn og noen ganger med litt gult i. Dessuten lukter den fisk! Grønt= magevondt? Han er mye urolig og sover mye mindre på dagtid enn han gjorde før han fikk mme ,men ingen illskriking så jeg vet ikke om han er plaget med magen. Har prøvd å ha i litt malt for sikkerhetsskyld, men da bare gulper han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Når jeg er ute, tar jeg med flasken med vann som står klar i kjøleskapet, og en termos med varmt vann. Når snuppa skal ha mat, gjør jeg som følger:

- Dersom jeg har tilgang på mikro, varmer jeg vannet til ca 40 grader, og har i pulveret.

- Dersom jeg ikke har tilgang på mikro, tømmer jeg ut litt av vannet, og heller i varmt vann. Jeg har ikke helt kontroll på hvor mye varmt og kaldt jeg må ha, det kommer jo også an på hvor kaldt det kalde vannet er... Dersom vannet ikke er varmt nok når jeg har tømt oppi så mye vann jeg skal ha, tømmer jeg ut litt til og fyller på med varmt. Så blander jeg pulveret oppi.

Ble litt rotete dette, men håper du skjønner.

Ang. avføring så er den alt fra gul til grønn. Jeg bruker litt malt i de to første flaskene hver dag, det funker fint her.

Skrevet

Hei:)

Jeg blander også kaldt/varmt kokt vann, blander ut i ca 70 grader, og fyller opp med kaldt vann til rett drikketemperatur. Litt prøving og feiling i begynnelsen, men det tar ikke lang tid før man vet hvor mye av varmt og kaldt en trenger for å få riktig temperatur, enten man blander i 70, eller 40 grader. Akkurat det med temparaturen er litt individuelt, noen gjør sånn, noen gjør slik... Jeg anbefaler deg å ta en titt på flaskeposten.org, der finner du alt du trenger av informasjon samt gode tips og råd til "praktisk gjennomføring".

Med litt trening lager du flasken kjappere enn andre får frem puppen:)

Lykke til.

Skrevet

Det er omtrent ett år siden jeg tilberedte HIPP sist, men jeg hadde med kokt, varmt vann på termos, og kokt, kaldt vann på en flaske (ikke den jeg skulle blande i). Pulveret hadde jeg i en sånn dispenser-sak.

Hadde først varmt vann i flasken (tror jeg fylte opp til ca 60% av full mengde...), så ristet jeg pulveret ut i dette, og fyllte til sist på med kaldt vann.

Funket veldig greit til tvillingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...