Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 ...du så en pappa med vogn inne på hurtigruta med baby (få mnd) i helt dekt vogn. Den hadde alt av trekk på og teppe (eller var det netting) forran den lille åpningen. Man kunne se den tykke dyna bule under trekket..... Angrer litt i ettertid at jeg ikke sa ifra på en fin måte at han burde åpne opp litt..... Han satt jo i kafeen med masse folk i.....hadde dere sagt ifra?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Pass på deres egene saker sladdre kjærringer! Det er mange av oss som går på 2 bein i dag som har hatt teppe,regntrekk osv forran vogna, vi lever i beste velgående:) Greit nok at alle synes saker er drøyt når folk ikke alltid gjør det på deres måte, men for guds skyld man må vel se ann situasjonen litt. På en annen side er det jo greit at alle kan skrive av seg her inne for ikke en eneste en skulle ha våga å si noe til den det måtte gjelde. Det er jo egentlig ok for hvordan hadde du reagert om en annen mamma hadde kommet bort å lurt på hvorfor i h*** du gjør sånn eller sånn med ditt barn?? (ps. dette var ikke direkte til deg hi, mer en gennerell mening)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 hvordan vet du hvor gammel ungen er hvis denne vogna var heldekt, egentlig??
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Haha... ufatteli bra 16:56!!! sier bare litt om hvor mye synsing det egentlig blir Er også interisert i å vite hvordan du vet at barnet var få mnd ???? Å hva skjer med at folk tror de kan gå å sifra om alt mulig da?? Hva gir deg rett til å gå opp til et villt fremmed menneske å komme med din personlige mening om noens måte å gjøre ting på?? Denne mannen har sikkert nok av folk rundt han som kjenner han,som kan sifra om ting han gjør er så forferdelig galt!! Jeg hadde blitt forbanna om en ukjent person kom bort til meg og sa hvordan jeg burde gjøre ting!! Pass på dine egene ting!!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er mannen du skal fram til!! Det var jeg som var inne på kafeen med min 7 år gamle sønn i vogna!! Jeg så nok deg på andre sia av kafeen..der du satt å trøkka trynet med mat og brus!! Jeg tenkte egentli jeg skulle komme bort,klappe deg på magen,og si at du kansje ikke burde spise så mye!! Men jeg syntes så synd på deg!! Så på deg du ikke kunne ha mye til liv..at kansje maten var din støtte! Å det skjønner jeg jo nå da.. Ikke mye til liv!!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 HI her.....jeg er syle tynn så den lille maten jeg spiser trenger jeg ;-) Jeg har nok et liv selv om jeg observerer en barnevogn på ei hurtigrute. Større bekymring har jeg for deg som prøver å rakke ned på andre for at du selv skal føle deg bra (Det blir vel ikke mer patetisk enn det) Svigermoren min skulle legge babyen min en gang. Da jeg voknet og skjønte hva hun hadde tatt på henne løp jeg ut og fant henne kokhet og i ei vannpøl i sin egen svette.....de minste babyene regulerer ikke varmen så godt. Med dette friskt i minne ble jeg litt bekymret for den lille babyen i den varme kafeen. Jeg regnet med at den bare var et par mnd for man kunne ikke skimte noe kontur av baby gjennom myggnettingen. Og større barn ligger vel i pose etterhvert og ikke tykk dyne.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Haha.. Søtt at du sier jeg prøver å rakke ned på andre for å føle meg bedre selv da... Nesten som om du ikke skjønnte at innlegget mitt var ironiskt,og at jeg faktisk ikke er mannen på båten Men jeg prøver å få fram et poeng da...at det ikke er min sak om du hadde vært kjempestor og prakka i deg mat!! At det ikke er på min plass å si fra om noen slikt! Ja klart du har et liv selv om du OBSERVERER en vogn på båten.. Men når du seriøst vurderer å sifra til denne mannen må jeg stille meg skeptisk til hvor mye du egentlig har å henge fingrene i Jeg sier ikke at det ikke finnes mennesker som kan gjøre feil! At mange kansje ikke vet hva som er best..men så lenge man iallefall gjør sitt beste skal det være bra nok! Man prøver og feiler,og det er bare sånn det er! Du har låv å bli bekymret..klart det..og det er godt av deg å vise dette barnet omtanke for all del..men det er ikke din oppgave å sette denne mannen på plass! Uansett hvor pent du skulle sagt noe!¨ Du aner ikke hvordan denne mannen ville reagert,og man skal være forsiktig med slikt! Man skal "kjenne sin plass" når det kommer til fremmede! Når din svigermor gjør "feil" på den måten er det jo bare å si fra..og alt man kan gjøre er å håpe at denne mannen da har familie som ville fortelle det,eller at han lærer selv!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #9 Skrevet 11. juni 2009 For noen svar du får. Folk er tydeligvis veldig i forsvar når det gjelder denne uvanen. Tror nok ikke jeg ville sagt i fra selv heller, men jeg er oppdratt til å passe mine egne saker. MEN: jeg har aldri skjønt hvorfor folk gjør dette. Hørte med helsestasjonen og fastlegen da jeg stadig synes jeg var eneste som gikk tur ut uten teppe over kalesjen. Tilbakemeldingene jeg fikk var i alle fall at dette ikke har noen hensikt, derimot blir det dårligerer luftkvalitet inne i kalesjen og den lille blir liggende og puste i sin egen luft. Ah, godt å få det ut her i alle fall!
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 jah dette var ikke noen fine tilbakemeldinger nei. må jo gå an å svare skikkelig selv om noen mener det er feil?? men jeg tror jeg ikke hadde sagt ifra... selv om jeg kanskje hadde tenkt mitt men det er fordi jeg er vant med å legge et helseteppe over vognen selv.. men man lærer av sine egne feil nå kan jeg ikke tro hvorfor jeg gjorde ditt og datt når småen var mindre .... men sånn er det vel med de fleste vil jeg tro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå