Gå til innhold

Kjenner jeg nok spark???


Mille;o)

Anbefalte innlegg

Hii, ble litt bekymret når jeg leste innlegge her på barnimagen (førstsiden) der det sto angående spark. Nå vet jeg jo ikke hvordan dere andre har det , men jeg har det slik at det varierer sterkt fra dag til dag hvor mye spark jeg kjenner. Er i uke 27 og i dag har jeg bare kjent spark på morgningen. Pleier bare og kjenne spark på kvelden og morgenen jeg da... men er dette normalt?? hvordan er det med dere??

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer veldig til meg også, kjenner som regel morgen og kveld

jeg også. Dette sikkert pga på dagen er vi som regel i

bevegelse og dette skal visst fungere akkurat som en vugge for barnet,

og som da sikkert sover søtt:) (Ihvertfall etter det jeg har lest)

Men blir det for stille på dagen bruker jeg å dytte litt i magen

og da bruker det som regel å komme ett spark tilbake:)

Er i uke 27+3 no.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei !

ble også bekymret av å lese det på forsiden :-s unødvendig å legge det ut her :-D

 

Varierer mye hos meg og jeg kjenner som regel mest om morgenen og kvelden, men kjenner ikkje så mange klare spark, men mye romstrering og bevegelse , teller dette ?? Tror også at han sparker en del innover eller nedover i livmoren, kjennes hvertfall ut som noe som dunker borti. blir derfor litt bekymra for denne sparke tellingen, da det er mest romstring hos meg , noen andre som har det sånn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest noen sånne innlegg nå og noen kontaktet både JM og sykehus og de kunne fortelle at det var helt normalt å ikke kjenne noe hele tiden,da babyen snur seg rundt og kan sparke innover og noen ganger i livmoren og livmoren blir på en måte som en pute som tar imot for sparkene.Å det er som hun sier hun litt over her at....når vi beveger oss blir babyen liksom vugget i søvn og når vi er rolige og slapper av så kan babyen sparke til.

Trenger ikke å bekymre seg for at ikke kjenner noe hele tiden...det er helt normalt i følge lege og JM iallefall.

Kos dere med deres lille i magen og dytt litt borti om det blir stille så sier den nok ifra med et spark eller noe tilbake i både stor og liten grad alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra vi er flere, merker at beskymringene tar overhånd noen ganger når man leser sånne linnlegg... hehe men er sikkert hormonene våres som gjør det litt værre... Jeg har også sånn romstering inni magen, og føler ofte at han dytter bort i noe som gjøre at det føles ut at det skal "falle" ut av underliver loool.... så da er vi også flere om den=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg fikk også litt hetta etter at jeg leste det innlegget. Men tror vel hovedgreia med Tell Trivselen er å sette litt mer fokus på at man skal kjenne liv der inne minst én gang om dagen. Gjør man ikke det skal man ta kontakt med jordmor/lege for å sjekke at alt står fint til. Er ikke alt som det skal, har man fremdeles mulighet for å redde barnet i større grad, enn om man venter til "i morgen". Men jeg merket, at jeg i går kveld lå å tenkte fælt over hvor mye liv har jeg kjent i dag, sammenlignet med dagen før osv ;p... Vi kan det å bekymre oss, ingen tvil om d:) Men tror kanskje det er positivt på en måte også(?)! Det er bedre å være føre var, og da ta 4 ekstra kontroller el.l., enn én for lite! Tulla mi ligger å sparker/dytter fælt oppi høyre ribbein, men det skal hun mer enn gjerne få lov til av meg i allefall;) Deilig med disse rørelsene:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei lovebelly:)

Er mest romstering her å,

begynner vell å bli trangt dær inne=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen dager der det var ganske så stille, ble litt bekymra da. Nå har det tatt seg opp igjen og det er endel spark, men er også mer dytting enn spark nå enn tidligere. Er 27+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har faett flere forskjellige innspill her, saa jeg med mitt amerikanske tastatur skal bare legge til at jeg har ogsaa samme sparkemoenster som deg, noe som er bekreftet er helt vanlig aa kjenne spark spesielt om morgenen og kveld. I tillegg kjenner jeg spark paa formiddagen, og ellers som regel hver gang jeg er i ro. Det heter seg at naar vi gaar/er i bevegelse bysser vi babyen i ro, og naar vi selv tar en pause paa sofaen, som naar vi er stille paa morgenen og kvelden, saa kan smaatten slaa til aa trene sine smaa muskler som han gjoer klar til han kommer ut.

Naa mot uke 28 har min babygutt begynt aa fremtre med sparkene sine alt tydeligere, og jeg opplever spark baade her og der - naar jeg sitter/ikke beveger meg.

 

Hvordan gaar det ellers med symptomene under svangerskapet - trener du fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt med! Innimellom kan jg såvidt huske å ha kjent spark. Spurte på ultralyd hvor de sa det var mer vanlig å kjenne 5 spark iløpet av dagen enn 1-2, men babyen kan sparke innover....eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hii gleder meg til høstbarn =))

Jeg var på sykehuset i dag for ekstra kontroll pga stoffskiftet, og de bekreftet at det var helt vandelig med innover spark =)) Nurke mitt hadde det i værtfall helt topp, han hadde snudd seg i hodeleiet allerede.. =)))

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt solfrø også!! Med hode ned!:) men de turner rundt sa de.. Jeg dro nemmelig til sykehuset for å ta en sånn fosterlyd-registrering istede for å gå bekymret.. fikk da også en ekstra ul for å være heeelt sikker! Alt var bare fin-fint!:) Var veldig godt at de tok bekymringene på alvor da, virkelig flinke var de! Sjekket blodgjennomstrømmning osv. Gleder meg til september, og å få henne ut!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...