Gå til innhold

13.3 kg og 93 cm. Er han for tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår er 2.5 år nøyaktig. Får stadig vekk høre at han er så tynn. Jeg synes han ser helt normal ut men begynner nå å lure, er han virkelig FOR tynn?

Han spiser i rykk og napp, noen ganger mye, noen ganger lite. Men sånn er det jo i den alderen.

Noen som kan gi meg tilbakemeldinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passe? Eldste her er 2,5 år, 90 cm og ca 13,6 kg. Og hun har en god liten pondus på magen for tiden altså, så på ingen måte for tynn...

Hu her sluker alt rått da, overspiser så det holder om vi ikke følger med henne, så vi har hatt tett oppfølging på vekta hos HS for å passe på at vi begrenser henne "riktig" og ikke sulteforer henne heller. Det holdt på å gå over styr før vi ble obs på problemet (derav pondusen), men nå er hun på god vei til et sunt forhold mellom lengde og vekt igjen :)

Men det er klart- vekt og lengde forteller jo ikke hele historien, kanskje er han litt i tynneste laget uten at det trenger å bety mer enn at han er inne i en vekstperiode. Guttene i slekta mi har alltid vært sånn; først vokser man litt i bredden, og så går det et halvår hvor de ser ut som de lever på flaggstangfrø før de stopper opp i lengderetningen og bygger ut litt bredde igjen... Gutter har en tendens til å vokse sånn, og det er jo ikke farlig :)

Skrevet

Nå har jeg bare jenta mi å sammenligne med, og hun er 15kg og ca105cm. Hun er tynn, men jeg har ikke tenkt på at hun er for tynn...

De er jo veldig aktive når de er små, så løper fort av seg "valpefettet".

Skrevet

Viss vi berre skal sjå på vekta i forhold til lengda, er den perfekt. Så å seie nøyaktig midt på gjennomsnittet (i følge who sitt percentilskjema for gutar).

Når ein gut er 93cm høg er normalområdet for vekt mellom 11,8 og 15,8 kg.

Skrevet

Min sønn er snart 3, 5 år og har samme mål, han er litt for tynn og liten for sin aldersgruppe.

Skrevet

Høres greit ut det? Litt lite kanskje..? Kommer an på hvordan han er bygd også.

Min minste er 2,5 år også. Han veier 16,5 kg og er ca 98 cm.

Skrevet

Min er en cm høyere og en halv kg lettere og hs mener han ligger helt greit an med vekt, så så ille kan det da ikke være :-)

Skrevet

Høres akkurat passe ut syntes jeg. HAr en jente på 4 år + 2 mnd og hun er 14,6 kg og 104 cm høy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...