Gjest Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Noen som har begynt å tenke litt på barnevogn som har lyst å dele noen tanker med meg? Jeg står mellom Bugaboo Cameleon og Brio Go, men er fortsatt åpen for andre muligheter. Hvilke vogner har dere sett på, og hvilke erfaringer har dere gjort?
septbaby09 Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Vi har kjøpt TFK joggster twist. Ville ha en med tre hjul, men hjul som var store og solide, samt en praktisk vogn med god plass både til lagring og til babyen, både i bagdel og sportsdel. Så jeg er veldig fornøyd med valget:)
Snow78 Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Vi har mer eller mindre bestemt oss for Emmaljunga Edge Duo Kombivogn med Sportsunderstell. http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-edge-duo-combi.html#jreview_513 Det er flere grunner til at vi ønsker å gå for denne vognen. Vi ønsker en stor og romslig vogn siden det blir ett vinterbarn. Ønsker derfor å kunne benytte bagen så lenge som overhode mulig, samt at barnet vil få det romslig i vognen selv om det er kaldt ute. Vi ønsket en vong med fire fastlåste hjul da vi er svært usikre på svingbarehjul på vinterføre. Venner har rapportert om at de svingbarehjulene blir svært tunge og vanskelige å trille med når de blir låst i fast stilling. Minuset med vognen er at den er stor, tar plass i bilen og er forholdsvis tung sett i forhold til mange andre vogner. Men dette er minus som veier mye mindre for oss enn det viktigheten av å ha en stor og romslig vogn teller Ellers er vi svært glad i "ventilasjonssystemet" de har i vognen Men hvem vet, kanskje vi faller for en annen vogn når tiden nærmer seg
Snow78 Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Glemte å si at det aller viktigste kriteriet vi hadde for valg av barnevogn var at vi kunne sku retningen på håndtakene, uten å måtte løfte og snu bagen
villemo26 Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Vi har bestemt oss for å kjøpe en eller anna Phil og Teds vogn. Enten Vibe eller SPort.
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Vogn blir en personlig greie.. min erfaring er at jeg sist hadde en kombivogn, som var søt og fin og god å kjøre.. men softbagen var så liten til mitt vinterbarn, og hun låg så langt nede! Trehjuling ble for ustøtt når vi gikk mye på tur (har begge deler) kom et bakhjul utfor kanten når vi passet oss for biler, så ble den helt ustødig på veien..selv om den var lettere å trille.. så denne gangen var vi skjønt enige i at vi skulle ha en skikkelig bagvogn til babyen. Stor og romslig bag, og babyen oppe hos oss, og ikke "langt der nede" som forrige gang..! Måtte ha en søskenvogn og, og den blir med softbag og "der nede" hehe men det får vi leve med! Jeg tror ALT spiller inn når man velge vogn.. hvor man bor, buss eller bil? liten bil? mye på tur? Mye på shopping? Hva liker man? tre hjul? fire hjul? man kan spørre om råd, men man finner best ut av det selv, og kanskje ofte til andremann..når man har prøvd litt! Lykke til med jakten! Et tips er at det er myyyye brukte vogner som nesten ikke er brukt, og som koster halvparten av det i butikkene.. da kan du kjøpe flere vogner til en billig pris og man er litt miljøvennlig også! Jeg kjøpte alt nytt første gang, og angrer på det nå.. alle de pengene jeg kunne spart! Heldigvis oppdaget jeg finn.no tidlig, så tre av de fem(!) vognene og to av de tre dunposene vi har nå er kjøpt brukt og såg helt nye ut når jeg kjøpte de! + mye mer penger til shopping!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 Jeg gjør det bare så enkelt at jeg kjøper igjen en brukt Simo vogn som søstra mi har brukt til sin sønn:-) Den er noen år gammel, men veldig pent brukt. Den har lufthjul, og er god å trille. Den er svart og grå. For meg betyr ikke vogn så mye at jeg må ha en som er helt ny. Bare den ser bra ut og er god å trille. Det er så mye utstyr man trenger som førstegangsfødenede, så vi har mer enn nok å bruker pengene våre på:-)
Tea1 Skrevet 12. juni 2009 #8 Skrevet 12. juni 2009 Vi har valgt Emmaljunga city cross,som vant best i test tv2 hjelper deg.Har hørt flere som er fornøyd med den.
2 + 1 Skrevet 12. juni 2009 #9 Skrevet 12. juni 2009 Emmaljunga edge duo kombi.. helt topp til vinterbarn! God plass til vinterpose og babyen er passe høyt opp fra veien. Solid og god vogn! Da vårn/sommeren kom med første mann fikk han ligge på mage å kikke ut ventilasjonsvinduet da jeg hadde byttet til sportsdelen. Helt genialt siden jeg fortsatt ikke villle han skulle sitte, men la han se ut. Han var iallefall knallfornøyd der han lå å ut på den store verden=)
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #10 Skrevet 13. juni 2009 Jeg leste om den, det står at det er "3 i 1". Sportsvogn, bagvogn, og hva er det siste? Jeg hører så mye bra bra Emmaljunga men når jeg har prøvd den synes jeg selv den har vært så tung å trille og styre. Men den er ikke det eller? Jeg synes liksom en vogn skal ha bevegelige forhjul.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 13. juni 2009 #11 Skrevet 13. juni 2009 Hei! :-) Jeg har kjøpt meg Emmaljunga Edge Duo vogn til denne i magen ble anbefalt den av flere av mine veninner som har den! Jeg er kjempeglad jeg kjøpte nettopp denne vogna, stoor bag så babyen kan bruke den lenge både med pose eller voksipose! :-) Og når babyen vokser ut av bagen, er det bare å bytte om med sportsvogndelen! Ei super vogn! :-) Den er litt dyr, men det er fordi den er av skikkelig kvalitet, men jeg var så heldig å få kjøpt min på Finn.no, helt ny vogn - 09 modellen til 5000,-sparte ca 3000,- på den! Den var brukt kun 3 mnd og ble solgt fordi babyen til dem som hadde den måtte ligge med pute pga. hoftefeil, så dei måtte kjøpe seg tvillingvogn! Så jeg var kjempeheldig! :-) Lykke til med kjøp av vogn! :-)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 13. juni 2009 #12 Skrevet 13. juni 2009 vi har emmaljunga city cross, kom best ut i test på tv2 hjelper deg, til denne vogna kan man også kjøpe bagdel til.. ville sjekket ut den siden.. Vi er så fornøyd med vogna.. Har 3 barn så vi har vært innom en del vogner og noen blir jeg aldri til å anbefale..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå