Gå til innhold

Hvor strenge er de på antall egg på Ullevål?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Den gangen for mange år siden når jeg og min x hadde forsøk der fikk jeg satt tilbake 2 egg. Var på det tidspunktet 26 år.

Jeg har i mellomtiden fått ei IVF-jente og blitt 32 år. Satte inn 2 egg både på negativt og det positive forsøket min mann og jeg hadde på Aleris.

Noen som vet hvor rigide de er på Ullevål i forhold til dette med 1 og 2 egg på innsett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke satt inn 2 egg på Ullevål... :-( ....selv om jeg ba om 2 stk. Alle de 5 befruktede eggene var firecellet og det var helt uaktuelt med 2 stk. De sa at tvillingssvangerskap ender oftere i abbort, i tillegg har jeg født et barn uten assistert befruktnig for 5 år siden... Jeg ble litt overrasket da jeg hørte at alle de jentene som hadde innsetting samme dag som meg fikk satt inn 2 egg...og en av dem hadde også barn fra før av (icsi).

Jeg sa at jeg kom til å insistere å få satt inn 2 stk neste gang hvis jeg ikke skulle bli gravid...De sa at det var greit ( det hørtes ikke så overbevesende ut.... ).......Jeg ble dessverre ikke gravid...det spørs om jeg får lov til å sette inn 2 egg i sept/okt...det blir fryseforsøk,så kanskje....

Jeg er 35 år forresten...

Skrevet

Ved to av fire innsettinger fikk jeg inn to egg der.

1: Kun et egg godt nok for innsetting - 1 inn. Alder: 33

2: Tre egg av god kvalitet - 1 inn to 2 på frys. Alder: 34

3: Frys: 2 inn. Alder: 34

4: To gode egg - 2 inn. Alder: 34

Så det handler om kvaliteten på eggene, alderen din og antall forsøk. De er ikke så rigide som enkelte opplever dem - men det vurderes i det enkelte tilfelle (og det var ikke mitt forslag de gangene to ble satt inn, selv om vi var enige).

Vi hadde ingen barn fra før, aldri vært gravide, uforklarlig barnløse (ingenting feil med noen av oss), responderte godt på medisiner, flott slimhinneutvikling - i følge Ullevål "et godt kasus".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...