Gå til innhold

5 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordanser dagene deres ut..hvordan leker dere med babyen??her er alt rutine.kommer meg ikke så mye ut heller.og det virker som babyen syns ting er kjedelig?akkurat som hun blir lei av de samme lekene..noen tips til hvordan jeg kan leke??

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Vi står opp ca halv åtte-åtte. Steller henne, og gir mat, samt en liten lekestund så er hun klar for en ny liten sovestund rundt klokken ti. Når hun står opp derfra er det mer mat, også går vi ut på tur. Turen kan vare 2-3 timer, men kan også bli laaaangt kortere da hun enkelte dager ikke finner seg i å ligge i vogna. Skjer det på end ag med greit vær går jeg hjem med vognen og tar henne med i bæresele.

Når vi kommer hjem er det mer mat og lek, og gjerne et bad før hun legger seg i halv-åtte tiden.

Av leker så liker hun å "trene" på skumgummimatta si. Når hun ligger på den med bare bleie og body får hun godt tak med bena så hun kan rulle og trene på å krype enklere enn når hun ligger på teppe. Hun liker ikke babygymen sin lengre, den hindrer henne bare i å bevege seg. Hun liker alle leker som man kan trykke på slik at ting popper opp og lyd og lys aktiveres. Et eksempel er en sånn buss fra Fisherprice hvor hun må trykke på noen knapper for å få noen figurer til å sprette opp, også spiller hjulene på bussen. Ellers er hun mest fornøyd når hun blir bært rundt så hun får ta på alt vi har rundt om i leiligheten, og helst skal alt inn i munnen.

Skrevet

Vi bruker noe tid på å synge hver dag. Ikke for at jeg har noen særlig fin stemme, men jeg liker det. Sangleker og bevegelse elsker hun.

Hun liker å ligge på gulvet og snur seg rundt som visere på ei klokke. Jeg legger noen leker rundt omkring som hun kan drive med. Pleier å bytte ut litt innimellom slik at hun forhåpentligvis ikke blir lei.

Vi bruker mye tid på stellebordet til å snakke og tulle, slik at jeg får mye blikkontakt med henne.

Når hun begynner å vise misnøye mot det vi/hun driver med, tas hun ut av situasjonen så er det lettere å se om hun er grinete fordi hun er sulten, trett eller må ha kos eller ren bleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...